Gå til innhold

Er det greit?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det greit at mannen drar på fest med gutta en uke etter jeg kommer hjem fra sykehuset og har fødet? "Krymping" for å feire at han har blitt pappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke syntes at det var greit. 1uke etter fødsel er jo alt nytt, og man vil jo helst ha mannen der.. Jeg var et ammetåkevrak etter en uke, og trengte all hjelpen jeg kunne få. :P

Men det er jo noe du må se selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt ordet "krymping" (hva er det som krymper?) men ser ikke noe umiddelbart galt med det. Jeg går ut i fra at du ikke liker det, siden du spør? Med mindre pappaen er et fyllesvin som drikker i tide og utide, eller du har spesielle plager etter fødselen synes jeg det er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i bygda og i vår familie har vi tradisjon med å "krymp barnfot", men det gjøres mens mor og baby fortsatt er på sykehuset. Da kommer gubbene, hehe, i familien og i vennekretsen hjem til den nybakte far og rydder og vasker huset slik at det er fint til mor og den lille kommer hjem. Og så drikker de øl etterpå;) Men det er ikke full fest og hæla i taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det må jo være greit når pappaen kan dra på fylla rett før termin så kan han vel det rett etter fødsel også`!

personlig mener jeg nei det er ikke greit! men omtrent alle her inne er jo mot meg så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet liksom ikke om det er for tidlig, om jeg kanskje trenger han her hjemme. Tenker også at det kanskje kommer folk på besøk siden det er første helgen hjemme. Ja vi blir skrevet ut på en lørdag og det er lørdagen etter han da skal dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, send han avgårde! Nå har jeg flere unger da og føler meg noe sikrere alene hjemme med unger enn når jeg fikk min første:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har omtrent ikke vært andre plasser enn på jobb mens jeg har vært gravid. "Krymping" er visst i den kompis gjengen at de feirer den som har blitt pappa. Vet ikke hvorfor det kalles det. Han spurte meg om det det var greit, ja med forbehold sa jeg. Vi har en tiåring også, så jeg blir ikke heelt alene med babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg absolutt sagt han skulle gå. La han kose seg, blir nok ikke så ofte framover, skal du se! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg syns egentlig ikke det er noe problem. Ble bare litt paff kanskje. Tenker det er tidlig. Men det er jo egentlig ikke det. Men det må man jo se an, vet jo ingenting om hvordan ungen er og jeg er etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har alltid hatt krympelag ihvertfall. Mannen har det en av de nærmeste helgene etter fødsel. Mitt har vært noen måneder etter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tilda med to små <3

Slik som mine første barseluker har fortonet seg hadde det vært alt for tidlig. Med førstemann klarte jeg ikke å bøye meg ned, sitte skikkelig eller gå ordentlig på toalettet etter ei uke. Med andre var det i overkant hektisk å skulle ta seg av både nyfødt, meg selv om "store"-bror på nesten 1 1/2. Det hadde vel gått på et vis, men hadde blitt unødig slitsomt for meg.

Det er vel ikke uten grunn at pappaene har krav på 2 uker permisjon etter fødsel.

Hadde de tatt festen etter en tre ukers tid hadde det vært min kjære vel unnt :-)

Kan du ikke overtale dem til å utsette det litt, for sikkerhets skyld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pluss sigarer, det hører til. (for de som ikke røyker, de bare holder den for syns skyld) =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt til han at det er med forbehold. Jeg skal ha KS så jeg vet ikke på forhånd hvordan jeg er og hvor mye jeg klarer. Han har også sagt til kompisene at det er med forbehold. Jeg vil liksom ikke være sånn bitch, som jeg skrev over så har han jo omtrent ikke vært ute av dørene siden jeg ble gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, dette ble en dårlig setning ...

"Med andre var det i overkant hektisk å skulle ta seg av både nyfødt, meg selv om "store"-bror på nesten 1 1/2"

prøver igjen:

Med andremann var det i overkant hektisk å skulle ta seg av både nyfødt, meg selv og "store"-bror som da var nesten 1 1/2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge alle er inneforstått med at det er med forbehold må da alt være i skjønneste orden :-) Det beste hadde jo vært om formen din er kjempefin og lille et bedagelig og fornøyd lite vesen!

Dersom du klarer deg fint alene kan jo såklart far få ta seg en fest :-)

Krysser fingrene for at ks går bra, og at du får en fin barseltid (også med en krympet mann)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir kalt krymping fordi tiden med vennegjengen krymper jo litt inn etter man får barn som vil ta mer av tiden til pappa..

Her er det også tradisjon, men det skjer mens mamma ligger på sykehuset, jeg ville ikke ha nektet han det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger på sykehuset mandag-lørdag. Så det er lørdagen etterpå de da skal dette. Ja jeg har lyst å "la" han dra på dette. Så da sier jeg ikke noe mer om dette til han, har jo sagt at det må være med forbehold. Da svarte han ja selvfølgelig, det har jeg jo sagt til gutta også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes du burde se det an selv å se hvor klar du er til å være alene med babyen, er du ikke det, nei, er du det, hvorfor ikke? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer mest ann på hva du føler om det selv.

Jeg kunne fint hatt gubben på fest når jeg fikk 1.mann, men med 2 andre morgenfugler trenger jeg faktisk litt søvn på dagen når jeg ikke får det på natten. Mine babyer har vært natteranglere alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tenker jeg at han får sove på sofaen i stua når han da kommer hjem... Vi har et ekstra soverom men det ligger innenfor rommet til niåringen. Og jeg vil ikke ha en alkohol luktende mann hverken tre meter fra senga han eller ved siden av meg og babyen... Er det sært av meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...