julibaby10 Skrevet 18. juni 2011 #1 Skrevet 18. juni 2011 I det ene øyeblikket er man bekymret for at vekta skal fyke i været, men akkurat nå er jeg bekymret for det motsatte... Er over 35 uker og har kun gått opp 7 kg. Spiser og spiser, men har ikke lagt på meg siden uke 28.. Er ganske aktiv i tillegg, men ønsker meg et par kilo til... Veide jo bare 55 før svangerskapet, og er ganske høy i tillegg.. Har jo lest at babyen tar den næringen han trenger uansett, men blir jo litt engstelig da.. Skal til JM snart, så får høre hva hun sier. Fler som meg??
summer85 Skrevet 18. juni 2011 #2 Skrevet 18. juni 2011 Tror ikke du behøver å bekymre deg noe særlig.. men hør med jordmor hva hu sier når du skal dit =) Kan bare fortelle ut ifra hvordan det er med meg, jeg er nå 4 kilo mindre enn jeg var på første kontroll og jordmora mi er ikke bekymra i det hele tatt.. Skal jo også legge til at jeg har litt og ta av, men allikevel =)
julibaby10 Skrevet 18. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 18. juni 2011 Har vært veldig lite bekymret for noe som helst i svangerskapet egentlig, men plutselig en dag begynte jeg virkelig å tenke =P -og da tenkte jeg at når jeg var i uke 28 var jeg på 3D UL, og da skrev JM at han hadde %9% vekstavvik. Så lurer i grunn på om hvordan man vet at ikke det vekstavviket har blitt høyere?! -Ja, man blir vel litt rare med disse kulemagene Men hører med henne for sikkerhets skyld
Billie Jean Skrevet 19. juni 2011 #4 Skrevet 19. juni 2011 Jeg tror ikke du skal bekymre deg for vekta. Selv var jeg 58 før graviditet og har gått opp 8 kilo til nå uke 34+6. Synes det er godt å kjenne at jeg ikke er så tung, greiere å bevege seg og være aktiv. Jeg ser for meg lettere fødsel og bedre form etterpå, spesielt siden jeg fortsatt trener 5-6 uker før termin. Barnet tar til seg den næringen det trenger.
NostraStoria Skrevet 19. juni 2011 #5 Skrevet 19. juni 2011 Ungen tar det den trenger ja! Jeg er like langt som deg og har gått opp ca 8 kg til nå. Men så var ikke jeg lita fra før av altså (veide 76 kg). Uansett, så lenge magen vokser fint og du kjenner liv så hadde jeg ikke bekymret så mye. Du har jo gått opp noe da, veldig forskjellig på hvor mye eller hvor lite en går opp.
Trultemora er presseklar!! Skrevet 19. juni 2011 #6 Skrevet 19. juni 2011 Uke 36+0 så var jeg på -1-1.5 kg i forhold til startvekta..... Selv om jeg har endel å ta av fra før, så kjenner jeg det at det hadde vært greitt å legge på seg liiiiiitt ihvertfall, for har forferdelig lite energi ettersom dt lille jeg får i meg tar han pluss litt til...... Skal på ny kontroll nå på torsdga, da er jeg 37+2, så spennende å høre hva hun sier da igjen.... Men hadde JM sett meg idag så tror jeg det hadde blitt øyeblikkelig sykehusinnleggelse, for formen idag har vært fullstendig bunnresultat noen sinne desverre....
julibaby10 Skrevet 25. juni 2011 Forfatter #7 Skrevet 25. juni 2011 Usj da! Viktig å få i seg litt mat!! Jeg spiser jo mye ihvertfall, så han tar nok det han vil ha Men jeg var hos JM tidligere i uka, og da hadde SF målet gått ned, og hadde fortsatt bare gått opp 7 kg. Hjertelyden til babyen var super, og det var blodtrykket mitt også! Men hun også viste litt bekymring ved SF målet og vekten, og spekulerte i om det kunne ha noe virkning på babyen. Hun ba meg bestille tidligere time hos lege, og se hva han syns. Selv ville hun sende henvisning til sykehuset for en sjekk der, men vi ble enige om å se det an. Er jo en aktiv liten fyr som bor i magen min, så egentlig er det vel ikke grunn til bekymring?! 27 dager til termin...nedtelling på det høyeste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå