Anonym bruker Skrevet 18. juni 2011 #1 Del Skrevet 18. juni 2011 Jeg har aldri i mitt liv scrappet før. Kan ikke huske jeg har lagd album heller, bortsett fra jeg var 12 år og nettopp vært på rideleir. Dessuten finnes det så mye rart i butikkene nå for tiden. Aner ikke hvor jeg skal begynne! Har album Har bilder Men hva nå,....? Tips mottas med stor takk:-) Vil ikke lage noe veldig avansert ettersom jeg er veldig nybegynner. Bildene jeg har bestilt er fra snuppa sitt første år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2011 #2 Del Skrevet 18. juni 2011 Hvis du vil kan du ta en titt på scrapboka jeg har lagd til sønnen min http://ninajansson.blogg.no/1302279435_bilder_av_scrapboka_t.html Man gjør det til det man vil selv, jeg har skrevet en del dikt(som jeg har funnet på nettet), og egentlig bare pyntet bildene og sidene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2011 #3 Del Skrevet 18. juni 2011 Jeg har scrappet i syv år nå, og ser mange "nybegynner feil", det er jo ikke egentlig feil, men med enkle triks kan man lett få en side til å se bedre ut. F.eks bør du lage en liten "ramme" på bildet før du limer det inn (det vil si først lime det på et annet ark, så skjære et par millimeter utenfor bildet, of så kan du lime det inn i albumet. Evt er det også fint å bruke en enkel svart tusj og tegne en kant på bildet, ikke på selve bildet, men på selve kanten (den hvite delen). Det er også veldig fint med mange bilder av samme situasjon, seriebilder. Skap en sammenheng mellom bildene du bruker på samme side med bakgrunn, pynt og stæsj. Sett av litt plass og skriv litt om situasjonen bildet er tatt i. Det trenger ikke være mye i det hele tatt, kan være så enkelt som "Petter elsker bamsen sin" om en gutt holder en bamse. Ikke skriv rett på arket du bruker i albumet, men på et annet ark du klipper til og limer inn i albumet. Det kan være fint om du tilpasser arket du skriver på til bildetstørrelsen slik at det f.eks er like bredt som bildet om du limer det under ved hverandre. Skriv alltid dato. ikke bruk vanlige klisrtemerker og plasser de villt rundt på en side, klassisk nybegynner... Ofte trenger en side å tørke før man kan fortsette på den dersom man bruker mye lim eller stempler, det er da viktig at siden får tørke og at man ikke blir overivrig og "bare" må fikse litt til. Jeg har ødelagt en del sider slik... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2011 #4 Del Skrevet 18. juni 2011 Ha fokuset på bildene og ikke på pynten. Gjør det enkelt med minimalt med dill. Det skal ikke så mye før bildene drukner. Hovedsaken er å presantere motivet best mulig. Tenk på at andre skal se hvor søt jenta er, ikke legge så mye merke til stafasjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2011 #5 Del Skrevet 18. juni 2011 Fine tips her! Kom gjerne med enda flere tips! Hilsen en annen nybegynner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå