Gå til innhold

Melde eller ikke melde...?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hadde ikke flere barn blitt "oppdaget" hvis vi hadde fulgt magefølelsen mer enn vi kanskje gjør?

Jeg kan godt forstå at det er både etiske spørsmål og andre faktorer som spiller en rolle, blant annet forholdet man har til den man melder. Men tenker vi alltid på barnas beste, eller tenker vi mer på at vi selv skal føle oss komfortabel...?

 

Jeg har ingen fasit, men vært interessant å høre hva dere mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Melde... Det skal så utrolig mye til for at barnevernet skal åpne en sak uansett. Jeg har prøvd og fått barnevernet til å skjekke opp en pappa som ruser seg, men omsorgssviktet er ikke ille nok. så ingenting blir gjort. De som ikke har et omsorgssvikt som er MEGET ILLE slipper somregel altid unna. Kanskje, men bare kanskje så får de en liten oppvekker. Så da mener jeg det bare er å melde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

også har du noen som får livet sitt ødelagt pga barnevernet uten grunn..

har selv vært bv barn.. og jeg hadde det IKKE bra!!! var sååå glad den dagen jeg kunne velge selv å flytte hjem!!

jeg er ikke glad i bv egentlig, men ser jo at det i mange tilfeller er veldig bra vi har dem! men blir oppgitt ver at folk hele tiden skal melde bv over "filleting"! om is på hverdager og om de MULIGENS drikker alkohol.. som like gjerne kan være munkholm..

og iallefall når noen melder bv bare fordi de har hørt rykter om ditt og datt.. det blir for dumt!

jeg har slitt med selvmordstanker pga bv. men da jeg kom hjem til mamma i en alder av 18 ble alt bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du belegg for å påstå at noen sender bekymringsmelding for et barn for småting som du nevner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre har barnevernet så mange begrensninger i lovverket at de ikke kan hjelpe de fleste barn på en god måte.

 

Og dette er fra en mor som skulle ønske barnevernet ikke hadde så mange hindringer å forholde seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelig hvis Barnevernet ikke sjekker opp alvorlige saker, når de i 2008 fikk retten til å undersøke familier som sier nei til hjelpetiltak, i strid med Barnevernets anbefalinger.

Det vil si, hvordan kan de ha tid til å drive forebyggende arbeid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...