Gå til innhold

Jeg ser SKIKKELIG ned på dere som tar hull i ørene på barna deres!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg var bare fire år selv da meg fikk hull i øra. Men jeg husker jeg masa å masa om å få det, for alle de andre jentene hadde det, og det var veldig vanlig den gang. Jeg var veldig stolt av øredobbene mine og stelte sårene nesten selv. Ja, litt tidlig kanskje, men små jenter vet veldig tidlig hva de vil ha! Ikke så lett alltid å stå i mot..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har kun gutter og ingen av de har hull i ørene.

 

men jeg har også en søster på 5 år. hun er en skikkelig pyntejente. hun har spurt om øredobber siden hun var 2 år. så har hun gjort en lang lang liste med ting for klistremerker. og hvis hun klarte å få alle klistremerkene før bursdagen skulle hun få ta hull i ørene til 5årsdagen sin. hun fikk det. hun er så glad og stolt av øredobbene. hun elsker dem. ser ingenting galt i at hun fikk øredobber, det betydde utrolig mye for henne og hun er virkelig stolt.

 

at du ser ned på mødre som gjør oppfyller en av de største drømmene til jenta si sier mer om deg enn om de mødrene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest babyfabrikken er nå nedlagt :)

Men er ikke det en rett vi som foreldre har til å ta den avgjørelsen?

 

Folk er forskjellige, og velger forskjellige kamper. Datteren min har aldri hatt problemer med hullene, hun satt som et tent lys med et glis fra øre til øre da de ble tatt. Hun har alltid elsket å pynte seg og øredobber er en del av antrekket. Vi mener hun ikke har tatt noen skade av det, så det er meg egentlig ganske likegyldig hva dere her inne mener. Det er ingen lov som forbyr å ta huller i ørene på små barn, ingen lov som sier at det er mishandling osv. Så så lenge dette var noe hun virkelig ønsket seg så så ikke vi problemet.... Enkelt og greit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overgrep? Omsorgssvikt? Ta og ro deg ned et par hakk da. Omskjæring er overgrep og omsorgssvikt. Hull i ørene er en bagatell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sidestiller du omskjæring med å ta hull i ørene?

 

Kanskje like greit at du ikke skriver så ofte her inne, når dette er det beste du kan komme med... djeeezzzezzz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småbarnsforeldre som røyker OG har barn med hull i ørene, ring barnevernet straks! Evt skyt dem umiddelbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om barnet begynner å bli såpass stort at det skjønner hva hull i ørene innebærer, at øredobben skal stikkes gjennom øreflippen, er en annen sak. Men vis meg den 1-åringen som gjør det da!! Kun for at foreldrene synes det er fint. For et dårlig argument! "jeg gjør hva jeg vil med min egen unge!" Å herlighet, da lurer jeg også på om det er litt ressurssvake mennesker...

 

Jeg synes overhodet ikke det er fint å se en baby med hull i ørene. Det er bare helt idioti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men at folk i Syria blir bortført og torturert, det går deg hus forbi HI? Hva med behandlingen av Aung San Suu Kyi? Eller hva med kinesernes fremferd i Afrika, der lokalbefolkningen jobber med helseskadelig arbeid for luselønn?

 

Dette er et skikkelig ikke-problem som jeg ikke engang forstår at du gidder å ta opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir man tatt for å være ressurssvak bare fordi man lar barna sine ta hull i øra? Du syns ikke du har litt ovenfra-og-ned-holdning her? Bare fordi DU mener det er feil å ta hull i øra på små barn, så må de som er unige være ressurssvake? Jaja.. deg om det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muslimske jenter får hull i ørene etter 12 timer? Det er jo helt sykt!!

De har akkurat gått igjennom et smertehelvette, fødselen. (Det er ikke på noen måte smertefritt, men de tåler det.) Og så skal man innen timer ødelegge øreflippen i tillegg?

 

Looooord... Smarte foreldre!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke hull i ørene før jeg var 12!!! Da hadde jeg mast i 7 år, men moren min nektet før dette. Jeg var glad for å endelig få, men skulle ønske moren min respekterte ønsket mitt tidligere og stolte på at det virkelig var det jeg ville. Dersom jeg får en jente skal jeg la henne få når hun ønsker det. Dessuten synes jeg det er søtt med små jenter som har det og vurderer faktisk å ta hull i ørene hennes ved 1 års alder. Min mor kommer til dø......nå vet jeg jo ikke om jeg får jente. I USA er det forøvrig helt vanlig å hulle ørene på babyer og 1-2 åringer. Det går som regel helt fint så synes dere skal roe dere ned et par hakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive foreldre som tar hull i ørene på babyene sine, enn ressurssvak. Fordi jeg mener de mangler noe mellom ørene, noe helt vesentlig. De gjør dette fordi de selv synes det er fint, selv om de påfører sjokkartet smerte på barnet.

 

Jeg husker godt en mor som holdt på å svime av da vi skulle ta blodprøve av barnet hennes, og på fanget satt en 1-åring med fine øredobber i gull. Sorry, men den forstod jeg bare ikke.

 

Dere som synes at dette er helt ok. Kom med et annet argument da enn "jeg gjør hva jeg vil med mitt eget barn", så skal jeg kanskje revurdere ordet "ressurssvak".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruk heller ord som korttenkt enn ressurssvak. Man kan ha ræva full av penger, kjøre fancy biler og eie en millionvilla, gått på de beste privatskoler, jobbe som genforsker eller advokat selv om man tar hull i ørene på barna sine. Så ressurssvak er ikke det ordet jeg ville brukt.

 

Og det er ikke "jeg gjør hva jeg vil med mitt eget barn" vi sier, men at barnet ønsker seg det, og VI som DETTE BARNETS foreldre bestemmer om det er greit eller ikke. jeg har aldri tvunget jenta mi til å ta hull i ørene, men etter et år med mas, så fikk hun det. Du kan synse og mene så mangt om saken, men enkelte av oss gir beng i hva noen ukjente damer på et nettsted mener, og særlig når de ikke kan gi seg til kjenne engang. Skulle likt å se om du hadde stått face-to-face med meg og kalt meg ressurssvak bare fordi 5 åringen min har hull i ørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... jeg snakker om babyer, ikke 5-åringer som har mast seg til dette. Og ordet korttenk er nå helt på trynet. For meg er ordet ressurssvak ikke bare snakk om økonomi, men ok, la oss si "kort", så møtes vi på halvveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da synes jeg du skal klippe og lime inn i stort sett alle innleggene her på anonym da 00:20, hvis det er sånn du ser på verden:-) Herlighet, alt må jo bli bagateller for deg. Så befriende det må være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du fått det fra at muslimske jentebabyer får hull i øra i løpet av tolv timer? Kommer det noen på føden å gjør det da mener du? Not f***** likely.. Har aldri sett bittesmå babyer med hull i øra, hvertfall ikke før rundt ett årsaldern. Tror du muslimske mødre er udyr eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå mest et Latin Amerikans fenomen. Der dukker øredobbene opp da jentebabyene er noen få uker gamle.

 

Jeg synes det er gørrharry. Selv om man sikkert er en god mor som elsker barna sine, så tenker jeg uansett at det er stygt og harry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk hull i ørene når jeg var litt over 2 år og sluttet med bleier. Det var en motivasjonsfaktor faktisk, og jeg kan huske hvor stas det var å bli stor jente enda!

 

Når det er sagt ville jeg ikke tatt hull i ørene på en 1-åring selv. Men det er fordi jeg synest at så små barn ikke trenger det, de er så søte uansett

 

Det finnest ikke et eneste medisinsk argument for at det er værre for en baby å ta hull i ørene enn for en 5-åring ellen en 10-åring. Medisinsk går det ut på akkurat det samme.

 

Og å hetse muslimske foreldre for at det er kulturen deres å ta hull i ørene på babyer? Eh....?? Jeg har egentlig ikke ord.

 

Jeg kan opplyse om at INGEN lider noen skade av å få hull i ørene. Det værste som kan skje er at noen få får verk i det, og da tar man simpelthen ut dobben og renser det før det gror igjen. Ingen skade skjedd.

 

Man kan synest det er unødvendig, men omsorgsvikt? Ressurssvake foreldre....? REALITYCHECK!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muslimsk jenter får hull i øra etter 12 timer?? Hvor har du det i fra? Mulig det finnes en kultur der det er vanlig, å at de tilfeldigvis også er muslimer. Men det står ingenting i Koranen om at jenter skal få hull i ørene før 12 timer.

Nå burde jeg kanskje kunn snakke ut i fra erfaring, så da kan jeg si at dette ikke er vanlig i Tyrkia, Irak, Syria, Iran og Qatar. Dette er land jeg har bodd i, å der har jeg ALDRI sett nyfødte babyer med hull i ørene.

 

De 40 første dagene etter en fødsel er viktige/farlige/usikkre for en baby, i følge Islam, å med tanke på at det ikke finnes et religiøst krav om å pierce døttrene, ser jeg det som ulogiskt at dette blir utført før babyen er 40 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen skikkelig bedrevitere noen av dere er. Tror egentlig de fleste driter i hva du mener om noen ting HI. Så negativ holdning som du har!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare blande meg inn,. Det er da mye annet enn å ta hull i ørene til barna som er værre. Jeg personlig kunne ikke tenke meg å gjøre det.

 

men jeg ser ikke ned på andre mennesker for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ned på de som fordømmer andre. Som deg HI.

Folk som tror at deres syn på verden er det eneste korrekte trenger en reality check.

 

Hurra for mangfoldet.

 

Hilsen en som personlig ikke liker øredobber på barn, men som ikke blander seg i hvordan andre lever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør en lege om dette, og dere vil få svar:

 

Det er temmelig kort vei fra ørene og ned til hjertet på en baby. En stygg betennelse fra øret kan spre seg, og barna må legges inn på sykehus. Og dette er ikke tull engang.

 

Jeg har et hjertesykt barn, og til og med tennene er de hysteriske på. Nærmeste organ er hjertet der også.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...