Gå til innhold

Hva er best av Rema og Kiwi?? Prismessig?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi får plutselig en Kiwibutikk rett på siden av oss, så er litt spent på hvilke priser de holder... Har alltid handlet på Rema før, men det kan jo endre seg nå da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

REma er billigere, ikke like rotete og har bedre plass i butikken - renere er det også (Oslo, og det med plassen gjelder ikke rema i torggata)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bor vi ikke i Oslo da, er en langt mindre by, så akkurat det med størrelse henger jeg meg ikke så mye oppi. Forøvrig vet jeg jo størrelsen på lokalet som Kiwi skal inn i, og det kan nok måle seg med str til Rema her i byen.

Angående rot, så synes jeg ikke at den Remaen vi har er så fryktelig ryddig. Alt står som regel ikke der de skal, å jeg må lete hele butikken for å finne det jeg trenger hehe... Men det er jeg jo vant til da.Så ser liksom ikke for meg at det kan bli så veldig mye verre der ;)

Håper liksom at Kiwi`n skal være bedre hehe, for det blir så mye enklere for meg å dra på butikken, om jeg ikke har bil. (gåavstand)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her handler jeg nesten bare på kiwi.. blir nok litt billigere enn på rema.. men det kommer jo helt ann på hva du handler.. hender seg jeg handler på rema om det er spesifike ting jeg skal ha som jeg VET er billigere der ;)

men når sant skal sies så er det ikke store forskjellen.. den største forskjellen er vel at jeg bruker trumf kortet på kiwi og tjener derfor litt på det der også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har på følelsen av at rema er litt billigere. Men nå er ikke det alltid det viktigste, utvalget er også forskjellig så jeg varierer mellom de butikkene. Men her vi bor er det de to billigste butikkene vi har de nærmeste 20 minuttene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok litt an på hva du skal ha hvilken butikk som er billigst. Noen stor forskjell tror jeg ikke det er.

Jeg foretrekker å handle på rema her vi bor, men det er fordi den er større, har bedre utvalg og er ryddigere enn kiwibutikken som ligger nesten ved siden av. Inntil den nye remabutikken kom har jeg så og si aldri handlet på rema fordi butikkene jeg har bodd i nærheten av har vært rotete, trange og med dårlig utvalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser på pristester som er blitt uført de siste årene, så har Rema vært en klar vinner hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok Rema er billigst, men jeg kjøper ikke frukt og grønnsaker som må ligge noen dager. Fordi jeg mener å ha erfart flere ganger at kvaliteten på Remas frukt og grønnsaker er dårlig.

Men jeg kjøper av og til fristende frukt på Rema og mauler den samme kveld :-)

Må også si at handlekurvene til Rema er usannsynlig ekle (innsausede og skitne).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ligger nesten likt. Rema har som mål å være billigst, mens kiwi har som mål å være blant topp tre på pris. Det kommer selvsagt ann på hvilke varer man bruker og kanskje man liker bedre de varene man får i den ene butikken bedre enn den andre. Jeg synes både kiwi og rema kan være rotete butikker, men er også mange som er fine og ryddige. Det kommer ann på størrelsen. Jo mindre butikker jo mer rot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rema er billigst, uten tvil. Kiwi er en god del dyrere. Vi har disse butikkene nærme oss, og vi handler aldri storhandel på Kiwi, da føler vi oss nesten ruinert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rema er litt billigere, men frukt og grønt har mye dårligere holdbarhet/kvalitet. Vi har. Vi har 4 kiwier og 4 rema 1000 i byen, og dette gjelder alle sammen. Derfor handler jeg frukt, grønt og bleier på kiwi, og resten på rema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...