Gå til innhold

Kjære alle scrappere!! Jeg ønsker meg en sånn stansemaskin som jeg kan bruke til å lage bokstaver og tall...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Men jeg klarer ikke å finne ut av dette her, jeg...! Har aldri prøvd sånn før, bare kikker rundt på nettet. Noen som kan gi tips om hvilke som er bra, og hvilke jeg eventuelt bør styre unna? Og hvor bestiller dere scrappe-utstyr fra?

Takknemlig for hjelp:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://bikuben.com/

 

*sukk*

 

Har så smått begynt med dette selv, dvs, jeg pynter mer album enn å "scrappe". Jeg har planer om å kjøpe meg en quick kuts som stanser ut mindre ting i papir. De store maskinene som kan stanse ut store mønster og digre bokstaver er så dyre at jeg må se om hobbyen holder stand før jeg investerer i noe silkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært inne på den siden og kikka...Men synes som sagt det er vanskelig å finne ut av det...Kan jeg kjøpe en slik quickutz, også følger det da med alfabet? Eller må jeg kjøpe det utenom? Lurer også på om det går an å få ulike størrelser på bokstavene...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg vil absolutt anbefale en silhouette maskin! Der kan man printe ut absolutt alt i hvilke størrelser man vil. Man kan bruke fontene man har på PCen eller man kan laste ned bokstaver og andre figurer online.

 

Maskinen kan også tegne, lage glassmaling, juksetatooeringer, trykk til t-skjorter osv. Det er ufattelig mange muligheter med denne maskinen, og er et "must" for enhver dedikert scrapper. Jeg har hatt stor glede av den!

 

Bakdelen er at den er dyr, så man må vite at scrapping er en hobby man skal fortsette med lenge. Se disse linkene:

 

http://www.kreativesider.no/index.php?option=com_content&task=view&id=227&Itemid=1

 

http://www.kreativesider.no/index.php?option=com_content&task=view&id=374&Itemid=2

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Spellbinders maskin og den er virkelig verdt pengene! Dies til denne har jeg stort sett kjøpt på ebay siden prisene der er minst 50% enn f.eks bikuben!

 

Men jeg vet mange kjøper big shot maskinen også, den ligger på rundt 1000 lappen i pris, samme som spellbinders!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, denne fikk jeg lyst på:-) Men finner ikke hvor jeg kan kjøpe den...Eller hvor mye den koster. Er det forresten et must å være flink med data? For det er nemlig ikke jeg...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det silhouette maskinen du tenkte på? Jeg vil virkelig anbefale den altså, den er helt fantastisk. Jeg er absolutt ikke noe datageni og syntes det var veldig skummelt første gang jeg skulle bruke den, det var jo så mange funksjoner der,men det tok ikke lang tid før vi ble bestevenner (men det skal sies at jeg kun bruker den til å skjære figurer og til å tegne med, ikke alt det andre) Det var veldig enkle instruksjoner å følge.

 

jeg kjøpte min på bikuben, tror den kosta 2000 kroner, og da fikk jeg med kniv, skjærematte, en hel haug med penner i forskjellige farger, og en CD med div figurer. Jeg har hatt maskinen min i fire år, har brukt den masse og kun byttet kniv en gang, skjærematte to ganger.

 

Når man installerer programvaren blir man automatisk koblet opp til nettbutikken der man kan kjøpe nye figurer. De koster 99 cent per stk, og lagrer seg automatisk i biblioteket ditt slik at du har den for alltid. Kjempebillig! I tillegg har de en gratis figur i uka og halv pris på en mengde figurer de også bytter ut en gang i uka. Alt er så fantastisk enkelt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjærematte fås kjøpt på bikuben hvertfall, men du må være obs på at den ene er for tykke ark og den andre er for tynne. Det er to stk i hver pakke. Jeg mener det kosta 200 kr for en pakke med to...

 

Ellers så er det et par sider fra USA som selger utstyr rimneligere, men finner ikke igjen sidene nå, mulig twopeasinabucket.com har det, men da kommer toll og moms i tillegg.

 

bikuben må ha sykt bra fortjeneste på utstyret de selger, for dersom man går inn på silhouette sine egne nettsider så koster en matte derfra bare 15 dollar, men uansett hvor mye jeg har tryglet og bedt, så sender de dessverre ikke til Norge:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perlefisken...

 

Tusen takk for godt svar:-)

 

2000,- er jo dyrt, men jeg tenker sånn at hvis jeg kjøper en annen av disse "vanlige" maskinene, må jeg vel kjøpe disse forskjellige mønstrene og alfabetene i tillegg...Og da blir det vel fort like dyrt...?

Kikket akkurat på bikuben nå, og da står det faktisk at det er 10 % på Silhouette denne uken:-) Hmmm...Vanskelig...Må jo tenke meg litt om - er jo mye penger! Er ingen erfaren scrapper, heller:-) Håper liksom på å bli det, da, med bra utstyr.-)

Veldig fint å få høre om andres erfaringer, ihvertfall:-)

Igjen, tusen takk:-)

 

HI

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer det, at med andre maskiner så må man ha slike stanser eller hva det nå heter til maskinene, og de koster fort mye penger i tillegg til at man der ikke kan justere størrelsen på figurer og bokstaver slik man selv vil. I tilegg får du utnyttet arket du bruker bedre med en silhouette maskin fordi du kan fylle hele arket med ulike former og figurer.

 

Selv om du ikke er en erfaren scrapper kan jeg love deg at du kommer til å bli bitt av basillen med denne maskinen!

 

Jeg synes du burde dra innom Bikuben, butikken er helt fantastisk og kjempestor (jeg bruker fort en time der), og de er superhjelpsomme og kan mye om silhouette. De arrangerer også kurs i bruk av maskinen innimellom: Det er Egil og Ellen Marie som eier butikken og som kan mest, så spør en av de når du er der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...