Gå til innhold

gutten min på 3 er lang i beina, kan vi gå over til bil sete fra 15-30 kg???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

husker ikke helt kg på hva sete er men lurer på om han kan gå over nå eller er det for tidlig. han veier nok... men er usikker ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DA er det tryggere for han å sitte i en beltestol. De setene opptil 15 kg. er tyngre og vil kastes mer framover under en kollisjon.Dessuten er det mindre belastning for nakken å bruke vanlig bilbelte i forhold til de som går nedover begge skuldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han allerede stter forovervendt, og er over 15 kg - da er det bedre å bytte sete ja.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å være frekk men kan jeg spørre om hvorfor du har gutten i bilstol egnet OPP TIL 15 kg hvis han veier mer enn det?

er vel ikke helt trygt?

kan hende det bare er jeg som tar feil da. men jeg tenker nå at det ikke er trygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vell grunnen er at han er på grensen på kg. veier 15.9 kg. og vi har hvert usikker på hva vi skal. hvert å spurt i butikker. men ikke rotet oss til å kjøpt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det sier seg vel selv at man MÅ bytte når vekten overstiger den tillatte vekten til setet?

tenk om dere skulle kollidere i morgen.. Gud forby! men da ville det vært veldig dumt å ha han i et sete som er nesten like sikkert om intet sete?

 

hvis setet dere har faktisk kun går til 15 og gutten veier 15,9 ville jeg kjøpt et nytt ganske pronto!

 

håper dere finner et dere blir fornøyde med da ;)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...