Gå til innhold

Blir man brunere, OG raskere brun når man er gravid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

man får ihvertfall masse pigmentflekker som aldri forsvinner om man soler seg når man er gravid.

Ikke anbefalt for det er så stygt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja man blir raskere brun. vet ikke om du blir brunere enn du noen gang har vært. kommer jo ann på hvor mye du soler deg. men siden man blir lettere brun får man også pigmentflekker som ikke forsvinner. så bruk solkrem! men hvertfall middels faktor og smør mye og ofte. så slipper du å se ut som en prikkete dalmatiner etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi.. DET har jeg ikke lyst på :P

skal til syden i 14 dager i sommer..men høres ut som om jeg skal ligge i skyggen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En blir bare flekkete brun som gravid. En bør faktisk ikke sole seg, om en kan unngå det.

 

Jeg har fortsatt de flekkene, snart 18 år etter første graviditet.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smør deg ihvertfall godt og kanskje kjøp deg en solhatt:)

Av erfaring vil jeg råde deg til å søre brystet spesielt godt også, bruk faktor 30 og kjøpe en kvalitetskrem som sitter godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg ville hvertfall holdt meg i skyggen midt på dagen når sola er sterkest. 12-15. og bruke som jeg sa hvertfall middels faktor. helst høy. jeg bruker 25 her i norge. men i syden så er sola somregel sterkere. så smør godt. 30 min før du går ut i sola og så hvertfall hver 3 time. oftere om du bader. bruk solhatt. fjeset og brystet har tynnest hud og er derfor lettest å bli brent/få pigmentflekker. bruk høyere faktor eller smør oftere på områder med tynn hud. nese, ører(mange som glemmer de), bryst, lepper, kinnbein og rundt øynene. og drikk masse vann i sola!!! og vist du blir for varm på magen så kom deg i skyggen eller bad. det er ikke bra for barnet om fostervannet blir for høy temp. kos deg på ferie:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat vært i syden en uke, prøvde å ikke være for mye i sola. Du blir jo brun selv om du er i skyggen:-) også smørte jeg jeg med solfaktor 20.. Gikk helt greit det:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi... kan det være farlig for barnet å ligge i sola?? Kan babyen på en måte bli "kokt" og syk inni der??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest dette med å bli flekkete jeg også.. men jeg var 14 dager i syden når jeg gikk gravid med 1 mann for 4 år siden, den gang visste jeg ikke om det.. solte meg hele dagene jeg, og samme med 2 mann for 2 år siden. Har ikke fått noen som helst flekker jeg, så da har jeg tydeligvis vært heldig da :):) Får heller ta det litt mer rolig no denne gangen, så jeg slipper å få noe no i siste graviditeten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det, i tillegg til disse nyyyydelige pigmentflekkene som fremdeles er der 2 år etter siste fødsel :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått gravid gjennom to somrer og blitt utrolig mye brunere enn vanlig, selv om jeg søkte skyggen. Har heller ingen varige pigmentflekker, så det er nok svært individuelt.

 

Men jeg leste nettopp på nettet (tror det var hos "spør jordmødrene"), at babyen i magen blir ca 2 grader varmere enn du er, og at høy temperatur er ubehagelig, om ikke farlig, så av den grunn bør du prøve å holde deg unna den sterkeste solen.

 

Lykke til med baby og god ferie:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg ble ikke "prikkete" i fjord sommer..

men JAAA jeg ble brunere enn jeg noen gang har vært!! sammenlagt tror jeg også :P

 

jeg pleier å være ganske bleik egentlig men i fjor var vi på 2 ukers ferie i sverige med knallvær! og jeg har fortsatt kraftig skille etter den meeeeget vakre sportsbikinien min :S hehe

men merker også at jeg blir lettere brun i år også :D så jeg skal sole meg som pokker for å få jevnet ut det stygge skillet :P hehe

babyen ble ikke kokt heller..

men alt med måte selvfølgelig.

jordmora mi sa at jeg kunne legge et bedre grunnlag for å bli brunere senere også ved å sole meg som gravid. men klart man ikke skal ligge rett ut i sola i mange timer i strekk. (det hadde jeg ikke klart uansett)

 

sunn fornuft funker som regel bra til det meste ;)

 

Kos deg på tur!

Klem!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...