Gå til innhold

Fikk ikke komme i selskap i dag :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fordi gutten vår har hatt vannkopper... Har hatt! Altså er alle blemmene borte. Han har noen skorper igjen, men mange har falt av. Og vi fikk ikke komme, av hensyn til alle de andre som skulle komme (voksne og barn). Opplyste om at han nå er smittefri, før vi fikk beskjed om at gutten ikke fikk komme... Men det trodde de visst ikke på.

 

Synes ikke dette var så greit jeg. Hva synes dere? Til opplysning: det var venner, ikke familie eller slekt, som holdt selskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var litt sært ja. De fleste ønsker jo at barna skal bli smittet slik at man blir ferdig.

Men gutten din var jo uansett smittefri så jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke fikk komme. Jeg regner med at han er tilbake i bhg eller skole?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke begynt i barnehagen ennå, starter til høsten. Men han har vært ute og lekt og møtt andre barn de to siste dagene, og er garantert smittefri ja. Flaks at jeg sendte melding et par timer før selskapet begynte, for å spørre om noe helt annet. Så pinlig om vi bare hadde dukket opp på døra, for så å bli avvist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er to ukers inkubasjonstid, så jeg skjønner forsåvidt at folk ikke vil bli smittet av vannkopper nå og bli syke i sommerferien. Vannkopper skal jo holdes langt unna stranden pga faren for infeksjon i koppene (brennkopper).

 

Jeg hadde overhodet ikke brydd meg om ungen var smittefri som du sier, men noen er mer engstelig enn andre. Du slipper ikke inn på barneavdelingen på sykehuset før det har gått 3 uker etter siste kopp har tørket inn, mulig de visste dette og fulgte samme regel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det virket hysterisk! På barneavd. er det jo syke barn med svært nedsatt immunforsvar. Regner med 3- ukersregelen der (om den stemmer?) er for å være helt helt bombesikker. Det er jo væsken i blemmene som smitter. Ingenting i skorpene som smitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde ikke fått kommet til meg heller. Siden vi skal på ferie til uka. Hadde ikke risikert noe. Men saken hadde stilt seg annerledes om vi ikke skulle på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men poenget er jo at han er smittefri... Hadde han gått i barnehage hadde han jo vært tilbake nå som alt har tørket inn og nesten alle skorpene har falt av. Storesøster var tilbake da (hun hadde vannkopper for en del år siden) og absolutt ingen ble smittet av henne.

 

Jaja, får vel bare godta at enkelte er mer engstelige av seg... Sorry, men jeg synes det er drøyt.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde ikke fått kommet inn på sykehuset på besøk, og da heller ikke til meg som skal på ferie:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...