Gå til innhold

Dere som tar blodfortynnende medisiner...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har dere blitt diagnosert med høyt koagulerende blod, eller er kun noe dere får "for sikkerhets skyld"?

Jeg har tatt blodprøver for å sjekke koagulasjonen, venter nå på svar, men jeg forsto det sånn at jeg kun får medisiner mot dette vis det viser seg at noe er unormalt... Har alle dere vist unormale verdier her ettersom dere får denne medisinen? Jeg vil gjerne prøve ALT denne gangen, så hvis dette er noe jeg kan få uavhengig av prøveresultatene vil jeg gjerne ta det også...

Fortsetter under...

Heia :)

Jeg fikk det for sikkerhetens skyld :) De fant ingenting feil med meg på utredningen, vi har bare hatt uflaks som legen sa. Jeg har hatt 3 sa alle i uke7- 8. Så nå prøver jeg albyl-e å håper det går bra. Er ikke gravid enda, så kan ikke si om det hjelper enda.. Men jeg har trua :)

de fant ingenting galt på meg heller, alt var bra.

men gynekologen spurte meg om jeg ville begynne på blodfortynnende tabletter med engang, og så crinone vag.gel når jeg var blitt gravid. fordi hun sa at fordi om man ikke fant noe årsak til hab.abort så kunne dette hjelpe oss å ikke miste på nytt...det hadde hun sett flere ganger.

men jeg fikk velge det selv. hun sa også at de blodfortynnende tablettene var i en så liten dose at det ikke var farlig :)

Jeg fikk resept på Albyl-E av gynekologen min i det siste svangerskapet for sikkerhets skyld. Jeg rakk ikke å bli utredet før jeg ble gravid på ny. Og jeg tenkte som deg, at jeg ville prøve alt som kunne redusere abortrisikoen. Blodfortynnende medisiner i så små doser er ikke skadelig for fosteret, eller deg som gravid, så da så jeg ingen grunn til å la være. Jeg fikk faktisk baby på det siste forsøket, men om det var den blodfortynnende medisinen som gjorde utslaget vet jeg jo ikke... Mange leger gir automatisk resept på Albyl-E og Crinone hvis pasienten har fått konstatert habituell abort, selv om utredningen ikke gir svar, eller man ikke har hatt utredning. Hvis du ønsker å prøve disse medisinene i det neste svangerskapet synes jeg at du skal kreve det, og eventuelt kontakte en annen lege hvis den nåværende legen din nekter og dette er veldig viktig for deg. Lykke til med neste runde! Plutselig er du også i mål... :)

Det ble funnet noe forhøyet antikardiolipin igm hos meg, noe som kan forårsake blodpropp, men andre blodprøver viste ingenting galt. Har fått albyl-e og crinone. Er nylig blitt gravid, så får virkelig håpe at dette hjelper. En gynekolog sa at blodprøver tatt før og etter at man er gravid kan vise forskjellige resultater. Har også lest om noen som ikke fikk påvist noe galt på blodprøver før de ble gravide, men blodprøver etter at de ble gravide viste avvik. Brukte så medisiner og lykkes med det.

Du får bytte lege dersom du ikke får blodforynnende. Mange får det selv om de ikke finner noe galt på blodprøvene. Masse lykke til :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...