Anonym bruker Skrevet 18. juni 2011 #1 Del Skrevet 18. juni 2011 Etter mistanke om overgrep ble vi oppfordret av helsevesenet og melde mammaen inn til BV. Dette gjorde vi med tungt hjerte. Nå er hun forståelig nok hysterisk og veldig sint på meg. pappen er det jo ikke noe galt med men jeg har blitt syndebukken i dette. Det er i og for seg greit om det kan redde et liv. Men nå nekter moren meg å være alene med barnet. jeg var nemlig den som fotograferte sårene og blåflekkene på jenta. Hvordan skal vi løse dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2011 #2 Del Skrevet 18. juni 2011 gi henne tid. hun kan vell heller ikke bestemme hvem som er med ungen hos far. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2011 #3 Del Skrevet 18. juni 2011 Du hadde vel ikke ventet noe annet enn at forholdet dere i mellom ville bli vanskelig av at dere meldte henne til barnevernet for overgep? Hvis moren er uskyldig så skjønner jeg at hun blir både redd og rasende. Om moren er skyldig så er hun så spik spenna gærn at enhver reaksjon fra hennes side må avskrives som galskap. For øvrig ville jeg om jeg var deg latt pappaen ta seg av denne saken. Det er hans og hennes barn, og det kan hende hun føler du blander deg for mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2011 #4 Del Skrevet 18. juni 2011 Han har håndtert det meste hele veien og jeg lar han ha all kontakt og slik har det vært i flere år. Jeg har ingen intensjon å blande meg i deres forhold. Jeg er opptatt nok med egne barn. Men jeg hadde ikke noe valg enn å melde dette da det kom frem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2011 #5 Del Skrevet 18. juni 2011 Hvorfor har barnets mor fortsatt ansvar for ungen, er vel uholdbart at hun skal ha omsorg for barnet hvis hun utsetter det for mishandling? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2011 #6 Del Skrevet 18. juni 2011 hvorfor kunne ikke far melde det for bv? Det er vel like mye hans interresse siden det er hans barn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2011 #7 Del Skrevet 18. juni 2011 Vi meldte det sammen. Begge har informasjon som måtte komme frem. Så begges navn er på meldinga. I Norge er man uskyldig til motsatt bevist. Og husk det er ikke sikkert overgrepene skjedde i hjemmet. Og rent hypotetisk kan det være en logisk forklaring. Uansett merkelig at moren ikke reagerte på dette. Den 3 gangen jeg så blåmerker og sår inn mot trusa sa jeg ifra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2011 #8 Del Skrevet 18. juni 2011 Ok... men er du seriøst overrasket over at forholdet mellom deg og moren er blitt anstrengt etter at du og faren har meldt henne til bv for overgrep? Hvorfor? Og kan du være sikker på at det ikke er barnefar som står for merkene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2011 #9 Del Skrevet 18. juni 2011 Merkene er på jenta når hun kommer til oss. Det kan sees at de er noen dager gamle. Jeg er til stede hele tiden og vet at dette ikke kommer herfra. Jeg var bare ikke hvordan jeg skal håndtere at hun nekter meg å være sammen med barnet alene. Burde man overse det eller i denne perioden ha forståelse for at hun er hysterisk og følge hennes mening. Jo jeg visste dette kom til å bli en konfrontasjon men jeg spør hvordan man på best mulgi måte kan stå i dette. Og jeg skjønner jo at jeg som stemor setter meg selv i en utsatt posisjon her inne på dib ettersom jeg har utsatt moren for dette men jeg står for dette og føler det var rett å gjøre dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2011 #10 Del Skrevet 18. juni 2011 La oss si hun er uskyldig i mishandlingen da, men mistenker at datteren blir misbrukt... da er det kanskje ikke så rart at hun ikke ønsker at du skal være alene med barnet? Kan jo være at HUN mistenker DEG? Og hvorfor mener du at du setter deg i en utsatt posisjon her inne? Har du inntrykk av at de fleste på dib mener man ikke skal anmelde en person man mistenker misbruker barnet sitt? Og hvorfor går dere ikke til politiet, i tillegg til barnevernet? Hvordan du skal stå i dette? Du har vel ikke så mye annet valg enn å stå for det du har gjort. Hva mer skal du gjøre liksom? Hvorvidt moren har lov, sånn rettslig sett, til å nekte deg å være alene med barnet vet jeg ikke, men det klarer du sikkert å finne ut av om du ikke ønsker å respektere hennes ønske om dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2011 #11 Del Skrevet 18. juni 2011 HI, du får til dels noen rare svar her. Hvor leser dere for eksempel at HI er overrasket over reaksjonen til barnets mor? HI skriver jo at "Nå er hun FORSTÅELIG NOK hysterisk og veldig sint på meg." HI ber om tips om hvordan hun best kan bedre situasjonen, hun sitter ikke akkurat og sutrer over at moren til barnet har lagt henne for hat. Har ingen tips til deg, HI, men HEIA DEG for at du sammen med mannen din tør å være den som tar tak i det som kan være barnemishandling. Du bør få all honnør, ikke pes fra raringer på DIB. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå