Gå til innhold

Er det virkelig sånn det er? Ang "håpløse barnefedre"...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen ganger lurer jeg på om de barnefedrene man hører om her inne, er representative for resten av befolkningen? Da må jeg si at det står ille til med likestilling og likeverd i de tusen hjem.

 

Man hører om menn som nekter å ta sin del av husarbeid, som forventer å kunne feste og drikke som man gjorde som singel, som krever sex og synes det er legitimt å være utro hvis kona ikke "stiller opp", som gjerne vil at mor er hjemme med barna, men ikke vil "dele" lønna si, som nekter å stå opp og ta morgenstellet....osv, osv....

 

Jeg takker min skaper for min mann, som til tross for sine irriterende sider, innser at det å sette barn til verden, er en forpliktelse for livet, som man prøver å innfri etter beste evne - sammen! Han liker faktisk å være sammen med barna sine, han liker å holde det pent rundt oss og han ser verdien av at jeg jobber redusert og på den måten også er med på å redusere arbeidsmengden hans i heimen.

 

Er han virkelig så unik, eller er det blitt litt stas å klage på mannen her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må si at jeg kjenner ingen som lever i et sånt forhold som du beskriver. Mulig jeg får tyn nå men jeg ser for meg at det er enten de veldig gamle som i over 70 eller de veldig unge som har det slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er - heldigvis - ikke en spesielt gjennomsnittlig befolkningsgruppe som frekventerer dib.

 

(Men det er jo likevel et faktum at rundt halvparten av ekteskap ender i skilsmisse, at kvinner i Norge gjør betydelig mer av husarbeid og barneomsorg enn menn, at de som får barn unge oftere går fra hverandre og at det finnes mange relativt dårligfungerende foreldre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det KAN vel også ha noe å gjøre med at de som er fornøyde med mennene sine ikke føler behov for å skrive innlegg her inne om hvor fornøyde de er med mennene sine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...