Gå til innhold

hvorfor ikke eie hus sammen med mannen med lik deling av hvem som eier det uansett inntekt.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

skjønner ikke hvorfor folk gjør det sånn.

 

min mann og jeg har kjøpt hus. vi eier 50 % hver. han har inntekt på 300.000 i året. jeg har inntekt på 180.000 kr i året. jeg hadde egenkapitalen når vi kjøpte hus. men vi eier begge like mye.

 

hvorfor ikke eie like mye. er dere redde for brudd eller hva er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, selvsagt tar man sine forholdsregler ang brudd. Litt kjipt å sitte igjen med lite eller ingenting fordi man hadde et godt forhold den dag man kjøpte hus. Ingen vet om eller når vinden snur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eier huset mitt helt alene, jeg. Kjøpte det alene, og økningen i verdi vil jeg ha for meg selv ;) Ingen mann vil kunne kjøpe seg inn her, for verdien og skapningen av den er min og min alene.

 

Hadde nok vært annerledes om jeg hadde kjøpt sammen med en mann, for da hadde eierskapet vært 50/50. Noe mindre enn det hadde jeg ikke godtatt noengang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har felles økonomi osv, men jeg eier 15% mer enn min samboer. Han kjøpte seg inn i min leilighet, men vi laget en samboerkontrakt hos advokat med hvor mye vi kom inn med.

Når vi solgte leiligheten og kjøte hus, er det fremdelses slik at jeg eier mer.

Vi har relativt lik inntekt da og eier alt annet sammen.

Jeg synes likevel ikke det er rart at folk som har spart opp en egenkapital ikke vil gi slipp på den sånn uten videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi eier alt sammen. Mannen min eide huset før vi ble sammen, men ga meg 50% da vi giftet oss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...