Gå til innhold

Kresne overnattingsgjester


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har på ganske kort varsel sakt ja til at en venninne av datteren vår (6 år) skal overnatte i natt. Problemet er at hun er så ekstrent kresen. Vi vil jo gjerne servere noe hun liker til middag og kveldskos, men hun liker jo ingenting av det vi har. Jeg har foreslått pasta, kjøttkaker, laks og kylling. Det er det vi hari huset. Hun liker ingen av delene. Vi har blomkål, kål, gulrøtter,paprika, løk og tomater, men hun vil ikke ha noe av det. Heldig vis kan hun spise poteter, så noe får hun i seg.

Til kos har vi marsipankake, sjokolade og potetships. Hun liker ingen av delene.

Hva gjør man med sånne gjester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man er gjester hos noen så spiser man det man får servert!

Jeg hadde bare laget noe og servert det, så hadde det blitt deres valg om de ville spise det eller ikke.

 

Makan til utakknemlige gjester da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får de se på at resten spiser da. Hadde takket nei til sånt overnattingsbesøk jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føles litt sært å se på mine to unger kose seg med masse som de syneser kjempegodt og så ikke ha noe gjesten lker på en lørdagskveld. Jenta er grei og den vanlige bestemoren som egentlig skulle passet henne ble syk bare noen timer før foreldrene skulle i bryllup så ingen haregentlig fått ordnet noe spessielt.

Får tilby en brødskive før hun skal leggeseg. Hun er ikkeså glad i brød heller, men spiser det nok om hun er sulten nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke så glad i brød heller? :-O Jøss, det kategoriserer jeg nesten ikke som kresen en gang, men bortskjemt ! Brød og det som du skriver er jo vanlig norsk mat, er det ikke? Sier ikke at alle må like alt, men hun liker jo ingenting av den vanlige maten. da lurer jeg på hva hun får servert hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel kanskje være at hun ikke er komfortabel med å spise hos andre som hun ikke kjenner så godt. Eller har en spiseforstyrrelse, finnes flere spiseforstyrrelser enn bare bulemi og anorexia som er de to ekstreme variantene.

 

Hun spistejo poteter, kok eller stek noen til kvelds kanskje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du spurt henne hva hun har lyst på da? Hva hun kunne tenke seg å spise? Hva hun pleier å kose seg med på lørdagskvelden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ramset opp det vi hadde i huset av vanlig mat og snop. Hun likte ingenting av det. Lagde derfor det vi hadde planlakt fra begynnelsen av og hun endte med å spise både det ene og det andre. Det viste seg å væredet samme med snop "Liker ikke" var standardsvaret, men når det kom på bordet uten noe alternativ var det vist bra nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...