Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe ca alder eller? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sikkert veldig individuelt :)

jeg øvde ingenting på at han skulle sitte selv på gulvet og holde balansen, men da han var litt over 6 mnd ville han sitte mere og mere og ved 7 mnd satt han seg opp selv og da vet man at de kan sitte så lenge de selv klarer :)

Skrevet

De skal helst ikke sitte før de klarer å sette seg opp selv. (rundt 7-8mnd tror jeg mange hvertfall gjør)

Men mini her begynte å elske å sitte rundt 2-3mnd alder, lot han sitte bittelitt på fanget, men alltid med go støtte i ryggen... Først nå rundt 5mnd alder at jeg føler han sitter stødigere, og jeg ser ryggen hans tåler mer (ryggraden er mer rett og sterk), så han får sitte litt, med støtte selvsagt. men begrenser det så mye jeg kan, når man tenker på hvor mye tid det blir tilsammen alt sammen.. bilstol, vippestol, leking på fang, etc, så blir det en del pr dag.

Gleder meg til han kan sitte selv så slipper jeg bekymre meg over alt det der =)

Skrevet

Jenta mi har nettopp knekt sitte-selv-koden!! :) Og så stolt som hun er. Skal sette seg opp selv hele tiden. Hender hun ramle overende men har blitt mer og mer stabil bare de par-tre dagene hvor hun har bedrevet sitting ;) Hun er snart 6,5 mnd.

Skrevet

jenta mi på 9 måneder setter seg enda ikke opp selv. hun har akkurat lært å krabbe, å reiser seg smått opp etter ting, men ikke helt stødig enda. virker som det er veldig forskjell i utvikklingen på babyene.

Gjest LilleDina&gutt11  + 2englebarn
Skrevet

Vil tro dette varierer veldig fra unge til unge.

Her er gutten vår noe over 4 mnd, og sitter en del på fanget ol, da han blir utålmodig når han ligger, sitter veldig rett i ryggen med litt støtte mot korsryggen :) Han tar "sit-ups" som fører han halvveis opp i sittestilling når han ligger på gulvet, så er spendt på hvor lenge det er til han knekker koden :) Merket de to siste ukene, at han sitter mer og mer på egenhånd på fanget, men lar han ikke sitte uten støtte i ryggen enda, enda han blir frustrert av å ha hånda vår der :) Han er veldig sterk i kroppen da, får legge til det. Første han gjorde etter fødsel var å løfte holdet og se opp på faren sin :)

Skrevet

Tror snittet ligger på ca 7-9 mnd. Mine to lærte å sette seg opp selv da de var hhv 8,5 mnd og 8 mnd gamle. De setter seg opp fra mageleie, så den beste "treningen" de kan få på dette, er å ligge mest mulig på magen rett og slett

Skrevet

å bare noen minutter etter jeg skrev innlegget satte hun seg opp selv fra mageleie. så stolt! stolt mamma:)

Skrevet

datteren min på nesten 8 mnd setter seg ikke opp ennå.. ser heller ikke for meg att hun gjør det sånn med det første...;)

Og eldstemann her var heller ikke så tidlig å sette seg opp.. tror hun var rundt 9mnd før hun gjorde det.. så det varierer nok veldig fra barn til barn:-)

man skal forresten ikke "øve" barnet til å sitte av seg selv. dette er noe de skal finne ut av på egenhånd...:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...