Gå til innhold

bhg-assistent


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det en jobb som får dagene til å gå fort?

Når ungene sover, hva gjøres da?

Må alle assistenten ha minst 1 samlingsstund i uken/måneden? Må synge eller kan man lese bok?

 

Jeg tenker på småbarnsavdelingen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man må elske barn for å jobbe i bhg, for det er veldig slitsomt. Spesielt på småbarnsavdelingen da de ofte kan bli trøtte, grinete og noen ganger få raserianfall. Og slike ting smitter..plutselig så kan to, tre være vrange og alle kreve din oppmerksomhet med en gang. Mener ikke å skremme deg, for det er utrolig koselig. Men man må være forberedt på slike ting også. Derfor jeg sier at man må elske barn, hvis ikke tror jeg man fort kan bli veldig lei.

Man må tåle å være ute i all slags vær, glem å se fin ut for dagen, du skal bli skitten på jobb! hehe ;)

Det er ikke bare å la de løpe rundt og leke, man må engasjere seg i leken og holde oversikt over flere barn samtidig. Må hele tiden holde et øye da de kan finne på mye rart som kan sette seg selv og andre i fare.

Samlingstunder er det hver dag, jobber kun med en annen dame da det er fambhg og vi holder de sammen. Man går nok ofte på tur og, håper jeg da i hvert fall at de fleste bhg gjør.

Er ikke sikkert det er alle barna som sover. Så da spiser man og tar det rolig mens de som ikke sover har rolig lek. Deretter har man kanskje en hvilestund med de, leser litt og har det litt roligere enn når alle barna er våkne.

Jeg synes dagene går fort, men det tror jeg man gjør om man har noe man trives med.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke bhg assistent, men jobber i bhg og ser litt hva de gjør.

 

De sier at dagene går fort og at den er så variert at det ikke blir kjedelig.

 

Når ungene sover må en del synge/fortelle eventyr og passe på de mens de sover. Passe på at hver enkelt sover den tiden foreldrene og bhg har bestemt og så vekke de.

Andre avvikler spisepausen sin.

 

Det deles opp i flere samlingsstunder etter alderstrinn så assistentene har mange samlingsstunder hver uke(ikke sikker på hvor mange).

Man synger med den stemmen man har og alle må synge. Det blir også fortalt historier og noen spiller på instrumenter.

 

Dette varierer nok fra bhg til bhg.

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...