MissisJ Skrevet 18. juni 2011 #1 Skrevet 18. juni 2011 slimp. Gikk for 4 dager siden. Etter det har det vært kynnere som har gått over til rier som har delvis vært regelmessig opp til 2 timer, for så å dabbe helt av. Jeg lekker slim hele tiden,og har kraftig mensmurring. Jeg har ringt føden men fått beskjed om å vente til riene blir regelmessige. Men hvor mange dager skal jeg gå slik før di bestemmer seg for å skjekke at alt er som det skal,og eventuelt om de smertene di siste dagene har hatt noe som helst effekt? Dette er min andre,og jeg er i uke 38. Hva tror dere?
Moonfreckle Skrevet 18. juni 2011 #2 Skrevet 18. juni 2011 Min jordmor sa til meg at hun ville sjekke meg dersom jeg begynte å få rier. Så da ville jeg kontaktet jordmor eller fastlege på mandag!
Gjest Skrevet 18. juni 2011 #3 Skrevet 18. juni 2011 Hun kan vel strengt tatt ha født før mandag høres det ut som... Men hvor lenge varer riene og hvor hyppig har du dem de 2 timene de står på?
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 18. juni 2011 #4 Skrevet 18. juni 2011 Jeg er gravid for tredje gang og har aldri blitt sjekket før jeg har kommet til fødeavdelingen for å føde. De jordmødrene jeg har hatt har sagt at det ikke har noe å si hvor moden man er i forhold til når man føder. Synes det er litt kjipt, for det virker som om alle her inne blir sjekket, men det stemmer nok ikke. Jeg hadde også mye lurerier med nummer to, og det er bare å prøve å beholde tålmodigheten, selv om jeg vet det ikke er lett! Lykke til!
Guttemamma75 Skrevet 18. juni 2011 #5 Skrevet 18. juni 2011 Det er overhodet ikke noe poeng i å stresse for å bli sjekket for som jordmødrene til Merethe sier - det sier lite om når man skal føde uansett. Jeg ble sjekket forrige gang pga mye masrier og var overhodet ikke moden, laaang livmorhals og ingen tegn til fødsel 9 dager over termin.. 11 dager over termin kom jeg inn på natten uten å skjønne jeg var i fødsel (trodde jeg hadde uvi) med 5 cm åpning... Ble veldig deppa av å få høre at det ikke var modent i det hele tatt så denne gang vil jeg ikke bli sjekket før fødselen er i gang - tenk å få høre at det er 2 cm åpning og så tro at NÅ skjer det snart, men så gjør det ikke det?? Man kan jo gå i ukesvis med litt åpning.... Det blir lange og tunge uker gitt..
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 18. juni 2011 #6 Skrevet 18. juni 2011 Ja, jeg tror lille M har rett der, at man kan bli bare enda mer utålmodig. Husker noen av de her inne holdt på å fly på veggen daglig siden de ventet at noe skulle skje hele tiden etter at de har fått vite noen cm åpning. Husker jeg var litt sånn selv sist da jeg hadde maserier, man går liksom inn i en egen boble og bare tenker fødsel når man tror det skal skje "i dag" og ikke "i løpet av uken eller neste uke"....
MissisJ Skrevet 19. juni 2011 Forfatter #7 Skrevet 19. juni 2011 fortsatt ikke kommet noe baby.....bare kommet mer vann i føttene. Den ene foten har gått opp over 2 og en halv størrelse i sko. Er faktisk enig i at det kanskje er bedre ikke å vite,så man slipper å få forhåpninger om fødsel bare pågrunn av litt åpning,men jeg er mer bekymret for om alt er bra. Sist gikk jeg med vann avgang i 6 dager hjemme uten at di trodde på det,noe som kunne kostet meg min første som havnet på intensivklinikk med høy infeeksjon. Er helt deprimert i dag. Har grått i timesvis. Får ikke på meg skoene til min samboer en gang. Hele tiden vonde menssmerter,og sønnnen min får ferie fra skolen på tirsdag. Lurer på hvordan det skal gå når jeg nesten ikke klarer å gå? Huff veldig hormonell i dag:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå