♥lykkelig♥ Skrevet 18. juni 2011 #1 Skrevet 18. juni 2011 Datteren min sovner KUN inntil meg på natten etter amming (sovner ved puppen).. og sover der hele natten. Nå i dag ville hun plutselig ikke sovne i vogna på dagtid.. Som hun alltid har gjort. Jeg har alltid godtatt sutring på dagtid, og litt skriking, men ikke mye. Nå har jeg prøvd og legge henne 7 ganger (!!) Uten at det har gått.. Jeg prøver og begynne å legge henne ved første tegn på trøtthet. Hun HYLER, HYPERVENTILERER og SKRIIIKER så det synger etter.. Jeg skulle på do, og måtte legge henne fra meg.. Da trodde jeg hun skulle skrike seg helt bort. Det skjærte langt nedi hjerterota mi hjelp... Hva skal jeg gjøre?! Jeg orker ikke dette ved hver eneste legging:( Det er greit nok... noen sier man kan la de skrike litt, men IKKE sånn som hun skriker.. det kan ikke være lov. (?).. Folk som bor rundt her må jo tro hun blir torturert.. På kvelden hyler hun også, men det har vært vanlig. Så jeg må alltid gå og vugge henne i armene. Kan virkelig ikke beskrive hvor fæl skrikingen hennes plutselig er.. Det høres forferdelig ut.. Hun har ikke feber eller noe sånn. Virker helt normal utenom dette. Det skal sies at hun (utenom leggingen) er verdens blideste jente <3 Smiler og snakker masse. Er det mulig at hun allerede nå er altfor mamma-klengete? :/ at jeg burde venne henne av med og ALLTID være hos meg.. (?) Isåfall. HVA gjør jeg.. *snufs* Er det noen som har hatt eller har det lignende?
♥lykkelig♥ Skrevet 18. juni 2011 Forfatter #2 Skrevet 18. juni 2011 Hun er forresten 10 uker gammel..
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 18. juni 2011 #3 Skrevet 18. juni 2011 Ja, omtrent slik har vi hatt det, men jeg har ikke syntes det var så galet. Lillegutt sovnet fint i vogna på dagtid til 2,5 mnd alder (sov 3 timer i strekk da), etterpå var det vanskelig å finne ut når på dagen han ville sove. Virket som han sov så lett, våknet gjerne så fort vi sluttet å trille. Gradvis likte han vogna dårligere og dårligere på tur og ved 3,5 mnd alder så gikk det bare ikke lenger. (Se annen tråd om å bytte til sportsdelen ;-). Han foretrekker å sovne med puppen i munnen. Vi har tenkt sånn at han trenger den nærheten, og da har han fått det. På dagtid gjør jeg det slik at jeg ammer ham i vår seng og lister meg ut når han har sovnet. Han sovner også i bilen og i bæreselen, så han får noe søvn der og. Eller jeg lar ham ligge på fanget mens jeg tar igjen tapt søvn eller leser bøker. På kvelden har vi alltid latt ham sovne ved puppen, og så båret ham i seng. Helt enig i at det er slitsomt å ligge og amme i søvn, det blir lite voksentid av slikt. Men det endrer seg med tiden! 10 uker er altfor ungt til å la ham skrike seg i søvne, så jeg ville latt ham få det som han vill en periode og så evt prøve igjen senere. Ved 3 mnd alder endrer seg gjerne soverutinene uansett. Prøv å nyt kosen og nærheten er mitt råd. (Jeg syns også det vr vanskelig på den tiden, så jeg skjønner deg godt!
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 18. juni 2011 #4 Skrevet 18. juni 2011 kan legge til at vi gjorde et forsøk med å lære ham sovne i egen seng ved 3 mnd alder, men det gikk en uke og da ble det vanskeligere og vanskeligere, så vi utsatte det til nå som han er 4 mnd. Nå har han blitt puppeavhengig, men vi jobber med saken (løsner puppen rett før han sovner).
kinaputten Skrevet 18. juni 2011 #5 Skrevet 18. juni 2011 10 uker er ikke så mye Og hvis samsoving er det som skal til for at både du og henne sover, så la henne sove med deg. Tror ikke du kan skjemme bort så små babyer. La henne få all den nærhet og trygghet hun vil ha også går det seg nok til etterhvert. Min sov aldri på dagen på den tiden, kun et par blunder på 20-30 min i tillegg slet han med kveldsuro/luft, så det ble MYE byssing og bæring. Kunne heller ikke legge han fra meg for å gå på do uten at han hylte som en stukket gris, men nå er han kjempetillitsfull til fremmede og kan leke for seg selv lenge. Tro meg, det blir bedre Du kan lese mere om barn og søvn her http://www.xn--barnogsvn-r8a.com/
littlefairy Skrevet 18. juni 2011 #6 Skrevet 18. juni 2011 Prøv å legg deg på sofaen med henne, det funker som bare rakkern her i gården... Vi bruker mye sofaen på dagtid hvis vi ikke er ute, og nå har han blitt ganske vant til at jeg ligger ved siden av til han sovner...(han sovner superfort hvertfall i forhold til hvis jeg ikke gjør det) Bruker ikke senga på dagtid for å skille mellom dag/natt. Men om kvelden ligger jeg ikke ved siden av, da sitter jeg ved siden av senga hans hvis han har vansker med å sovne alene, noe han også gjør noen ganger Ellers så hadde jeg også et par skriketokter rundt den alderen der, rett før han ble 3mnd, da fant jeg ut at han gråt sånn når han var overtrøtt!! Så prøvde å legge han før han blei så trøtt og det har gått bra. (kan jo hende det bare gjaldt mini her, men lov å prøve:)) Han er straks 6mnd forresten. Lykke til!!!
littlefairy Skrevet 18. juni 2011 #7 Skrevet 18. juni 2011 Glemte å legge til at det gjør ingenting om du gir henne alt hun "krever" når hun er så liten Bare koos og gi så mye nærhet du kan! Ingen som blir bortskjemt av for mye kjærlighet og kos
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå