Gå til innhold

ja, jeg ønsket meg jente jeg :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og jeg skammer meg ikke og det synes jeg ingen skal gjøre:)

MEN jeg hadde blitt like glad i gutten selvfølgelig, men jeg bikket nok litt over på jente jeg. Synes det er så gøy å få pynte henne med kjoler, hårstrikk, gjøre jenteting med henne osv....

 

men jeg ønsker meg gutt også;)men uansett er det viktigst at barnet er friskt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Greit nok det, men når grunnen er at du ønsket å "få pynte henne med kjoler, hårstrikk, gjøre jenteting med henne osv" blir jeg veldig skeptisk og syns litt synd på jenta di som blir dytta inn i en rolle bare på bakgrunn av kjønnet sitt og DINE forventninger til hvordan hun skal være og hva hun skal like. Gjetter hun blir en sart "prinsesse" med en mor som deg.

 

Hva er egentlig "jenteting" forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne diskusjonen har gått mange ganger her inne du:-) Tror de aller fleste ønsker seg et kjønn, men at de fleste er takknemlig for at de i det hele tatt kan få barn og at barnet er friskt:-) Jeg er kjempe glad for at jeg fikk jente, som jeg ønsket meg. Men enda mer glad, fordi jeg har fått et friskt og velskapt barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg dytter da ikke på henne ting, når hun nå blir større og vil velge mere selv så skal hun selvsagt få lovt til det!:) men nå er hun for lita til det...skal ikke jeg bestemme hva hun skal ha på seg da?hvordan gjør du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe med fokuset ditt skjønner du.

Og når jenta di er stor nok til å velge selv så er hun nok allerede blitt miljøskadd av deg og dolleriene dine.

Jeg velger også hva jenta mi skal ha på seg, men jeg ønsket meg heller ikke jente fordi de er så morsomme å kle opp. Da hadde jeg heller kjøpt meg ei dukke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

haha miljøskadet!den var god du...

 

hvem sa at jeg DOLLER henne opp?selv om hun en sjelden gang går i kjole og er NØDT å ha hårstrikk i håret pga hun har så vanvittig mye hår så doller jeg henne opp?

hun går i vanlige klær altså..strømpebukser, vanlige bodyer, sokker..ja tilogmed KJELEDRESS om vinteren!:o

Du er nok bare sjalu for at jeg har ei ekte DUKKE;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde jeg også. Fikk gutt først, men så fikk jeg jenta jeg ønsket meg. Dersom jeg skulle hatt èn til ville jeg nok ønsket meg gutt. Utfra min erfaring er de litt lettere å ha med å gjøre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tror jeg er sjalu så er det noe helt essensielt ved svarene mine du har gått glipp av. Jenta mi er forresten 3 uker. Kan du fortelle meg hva jeg skal se etter hos henne for å avgjøre om hun er en "ekte DUKKE" eller ikke? Ettersom jeg skjønner dette er veldig viktig. Og du, hvis jenta di går i helt vanlige klær som bodyer og strømpebukser, hvorfor denne greia med å ønske seg en jente fordi de er så morsomme å kle på? Du vet gutter også bruker bodyer og strømpebukser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg håpet på jente jeg også. men fikk gutt. og han er bedre enn noen jente i hele verden fordi han er mitt barn :) ingenting glat i å ønske seg det ene kjønnet mer enn det andre. det som betyr noe er om man gir god omsorg og elsker barnet sitt og er en god mor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hårsår du 23:49?:P

hun må da få kle barnet i det hun vil. jeg synes også det er gøy å kle kjoler på jenta og pynte henne litt. Synes du er kverulerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle jeg kjenner som har jente doller dem litt opp, helt naturlig det. Og det samme gjelder de som har gutter, de kler dem i tøffe klær og diverse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det gjorde jeg også, og heldige meg har nå 2 nydelige små døtre, slik jeg alltid har ønsket det :D Ikke først og fremst fordi jeg kan dolle dem opp i kjoler og sånt (selv om det er jo gøy det også;), men fordi jeg selv er jente og derfor lettere kan leve meg inn i deres lek og tanker og drømmer etterhvert som de blir eldre, og fordi jeg innbiller meg at det hadde vært hakket mer støy og bråk her i heimen med to viltre guttebasser istedet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jenteting ja. Enn om jenta ikke vil pynte seg i rosa kjoler da, men helst vil gå i joggebukse. Og nekter å ha strikk i det lange håret, og det bare floker seg, så du må klippe det kort. Nå alt jentungen vil er å klatre og hoppe og sykle, bli så skitten at det ser ut som om noen har dratt henne gjennom pipa. Sånn er nemlig jenta mi:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit at man pynter jentene sine(og guttene for den del) mens de er så små at de ikke har noen meninger, men den dagen de blir så store at de kan velge selv hva de vil ha på seg, mener jeg at de må få gjøre nettopp det, altså velge selv. De skal jo utvikle sin egen smak og stil, ikke en de blir "manipulert" til å velge, fordi mor vil ha en søt prinsesse eller en tøff gutt.

 

Jeg snakker av erfaring, hadde en gang en vakker(noe hun selvfølgelig fortsatt er) prinsesse som likte at jeg flettet håret hennes på morgenen, og som gjerne gikk i rosa kjole i barnehagen... Men så ble hun 5-6 år og var lei av rosa, ville gå i treningsbukser og gjerne i blå genser.. Nå er hun snart ti, og er en atlet og hestejente, langt fra en prinsesse, og hun må få være den hun er, ikke en jeg håper hun skal være! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også ønsket meg jente! Og var så heldig å fikk ei nydelig litta snuppe :)

Mange grunner til at jeg ønsket jente, men en av de viktigste var at jeg tror det er enklere for ei jente å vokse opp uten en pappa i nærheten enn en gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke hårsår, synes bare det er spesielt å ønske seg jente fordi det blir så morsomt med klær og hårspenner. Vi er på et debattforum, og hi må være ganske naiv om hun ikke forventet reaksjoner på innlegget sitt, enten av den enige eller uenige arten. Har aldri sagt hun ikke kan kle ungen sin i hva hun vil, hvor tar du det fra? Ikke vær så usaklig nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seff.skal barna få velge sin egen stil når de blir eldre, ingen tvil:)

Jeg tror at de fleste liker å pynte på litt xtra på barna sine, spesielt jenter fordi det finnes mange flere pynteting til dem:)

Når jeg fortalte til andre at vi venter ei jente, var reaksjonen hos de fleste damer at de ønsker seg en jente og pynte på osv...dulle med..

Tror det har noe med hva man liker selv...jeg er opptatt av mote, smykker, klær osv. Det er viktig for meg å se bra ut og jeg vil sikkert prøve å gjøre det samme med min lille jente, men seff. vil hun få velge selv etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsket meg også jenter i begge svangerskapene,- og fikk det. Hadde ikke fått med meg at mange synes det er en uting å si sånt høyt så jeg sa det. Forstår virkelig ikke hvorfor det er tabu.

Jeg synes også det er gøy å kle opp jentene av og til. Det med "jenteting" er jeg ikke helt med på. Jeg lærer jentene mine å snekre, skifte dekk og sette inn stikkontakter, ikke mye prinsessefakter her i heimen(bortsett fra barnehagejenta som selvfølgelig påvirkes av miljøet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker meg litt en gutt jeg :)

Har 3 jenter og elsker dem og ville ikke vært dem foruten.. Men hadde jo vært gøy å vært mamma til en liten gutt også..

 

Men vi har vel bestemt oss for å si stopp ved 3 unger,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...