Gå til innhold

Når skifter en fra babybilstol til større bilstol i bilen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har maxicosi-bilstol til babyen fra før. Hvor gammel bør baby være før en kjøper ny bilstol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

VI har byttet når de var ca. 7-8 mnd. Ikke fordi bilstolen var for liten, men fordi det var mye bedre for dem å få komme litt opp og se ut av vinduet. Man bør vente til de er såpass at de er sterke nok til å sitte mer oppreist og til de har nådd vektgrensen. Syns forresten det var tungt å bære bilstolen med baby i når de var såpass store, så det var ikke noen argumenter for å ikke bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har byttet når de har vært mellom 4 og 10 mnd. Han på 10 mnd var fordi vi ikke hadde plass til stort sete før vi kjøpte ny bil. Hun på 4 mnd fordi jeg gikk drittlei hele babysetet. De sitter uansett tryggere i stort sete, så er de sterk nok i nakken og ryggen til å bytte når de er 4-5 mnd, er det jo bare til å bytte da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet når han var 14 måneder. Ikke fordi det var for lite, men fordi noen i familien ville kjøpe det :) Han kunne sikkert sittet i det leeenge enda. (Acto graco sitt)

 

De fleste setene går fra 9 kg, men jeg ville ikke ha byttet til noe annet før selv om det vi har nå er ett be safe sete fra 0-15 kg. Det har med ryggen å gjøre, ikke bare om de kan holde hodet selv. Ville aldri ha skiftet ved 4-5 mnd'er. Det vi har nå kan vippest bak, men langt ifrå så mye at jeg ville hatt en baby i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...