Zara84 Skrevet 18. juni 2011 #1 Skrevet 18. juni 2011 Blir litt lei av slike kommentarer når jeg har nesten 2 og en halv måned igjen. Blir spurt av butikkdamer og alle mulige slags fremmede. Blir helt paffe når jeg sier når jeg har termin. Dette er mitt andre barn. Jeg er slank og magen var MYE mindre med nr. 1. Andre som får slike kommentarer?
Mrs. Bouquet Skrevet 18. juni 2011 #2 Skrevet 18. juni 2011 Ja, hele tiden. Fikk til og med spørsmålet av en bensinstasjonansatt dame i 50 årene da jeg var 13 uker på vei. Ble litt fornærmet faktisk.
zoia/Adam/Theodor/Frida <3 Skrevet 18. juni 2011 #3 Skrevet 18. juni 2011 Får det hele tiden! Og du kan ikke ha lenge igjen... Oiiiii,SÅ lenge...men du har jo seget ned allerede... Sikker på at det bare er en inni der....??? Ah... Blir 2 lange mnd dette her Men det er bare å smile og "være med" ))
2små,rosa&blå Skrevet 18. juni 2011 #4 Skrevet 18. juni 2011 Jeg er også MYE større denne gangen. Utrolig irriterende at folk må kommentere det hele tia. Bor på landet og hun på nærbutikken sier HVER gang; Ja, nå er det ikke lenge igjen vel? Selv om jeg har sagt over 5 ganger at jeg ikke skal ha før i august! Dama må jo ha seriøse hukommelsesproblemer i en alder av 30, ellers synes hun vel bare at jeg eser så ut at hun ikke tror på meg når jeg sier august. Og i går sa dama på jernia det samme ): Hva er vitsen liksom? Føler meg jo som den blåhvalen her! Men jo da, man smiler og er hyggelig selv om folk kommenterer at du tydeligvis går med trillinger selv om man blir fornærmet. Men om hun på nærbutikken fortsetter og spørre kommer jeg til å spørre om hun har en på vei hun også, for hun er ikke slank for å si det sånn (-;
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 18. juni 2011 #5 Skrevet 18. juni 2011 Jeg har mindre mage enn sist, men får også det spørsmålet gitt Husker det fra sist gang også at folk liksom blir litt sjokka når det er SÅ lenge igjen... Nå er det 1,5 måned og da sier folk: åh, men det er jo ikke så lenge, men nå synes JEG det er lenge...
kakristine Skrevet 18. juni 2011 #6 Skrevet 18. juni 2011 Godt at det ikke er bare jeg som får slike kommentarer når jeg skal en tur ut av huset..... Er SÅ lei:( Det er nesten sånn at jeg får lyst til å be dem om å holde kjeften sin !
Billie Jean Skrevet 19. juni 2011 #7 Skrevet 19. juni 2011 Jeg har ganske liten mage sammenlignet med andre som har kommet like langt, og har heller ikke lagt på meg så mye, men jeg har fått spørsmålet fra jeg var 6 måneder på vei. Er du ute i permisjon nå da eller? ("Nei, jeg er ikke så effektiv at jeg gjør unna svangerskapet på 6 måneder") Jeg har begynt å si hvor mange uker jeg har igjen, i stedet for å si hvor langt jeg er på vei. Det høres av en eller annen grunn ut som det er mindre tid igjen når jeg sier at jeg har 6 uker igjen enn når jeg sier at jeg er 7,5 måned på vei;) "Å, da er du ikke mye stor" får jeg høre da;) Kan jo være et tips!
SuperMaria Skrevet 19. juni 2011 #8 Skrevet 19. juni 2011 Enig med Billie Jean; si heller hvor mange uker du har igjen, enn å si hvor langt du er på vei. Virker som om folk syns det er kortere frem til termin da. Selv sier jeg heller at jeg har 5 uker til termin, enn å si at jeg er 8 mnd på vei! Og det funker! Folk har sluttet å "måpe" empatisk og komme med tåpelige kommentarer om hvor gedigen mage jeg har... :-) Jeg har helt normalt stor mage denne gangen, men har likevel fått kommentarer i ALLE ender av skala'n; "Skal du ha tvillinger eller???" og "Du har utrolig liten mage til å ha kommet så langt" og "Huff, er det ikke fryktelig tungt, magen din er jo veldig stor, er den ikke?" til "Den lille kulen der er vel ingenting å klage over?" Hehe. Tenker de aller fleste snakker ut fra egne erfaringer, samt egen hukommelse. Da er det ikke alltid like lett å være "objektiv" i sin oppfatning. Men at de burde holde seg for gode til å kommentere størrelse på mage o.l. syns jeg egentlig uansett. Hvorfor ikke heller spørre "Gleder du deg til å bli ferdig?" eller "Hvordan er formen", "Er det tungt?" - eller gjerne "Så fin mage du har!!!" :-D Hilsen småfrustrert, tung og drittlei
Astro - 27.07.11 Skrevet 19. juni 2011 #9 Skrevet 19. juni 2011 Ja, har fått sånne kommentarer de siste 2-3 mnd. jeg også. Nå har jeg 6 uker igjen, og har liksom stoppet litt opp å vokse... og folk er litt mer "snille". De få gangene noen sier "å, så fin mage du har"! Har jeg lyst til å gråte en skvett og gi de en aldri så liten bjørneklem =)
håperpåvinterbarn Skrevet 19. juni 2011 #10 Skrevet 19. juni 2011 Jeg fikk masse slike kommentarer (på jobben mest) for ca 2 mnd siden. "å så stor du er, nå er det ikke lenge igjen" osv...jeg ble rimelig irritert siden jeg da hadde 2,5 mnd igjen. så stoppet magen litt å vokse utover, og nå på slutten får jeg høre "så liten mage du har, bare to uker igjen?" Teorien min er: folk har egentlig ikke peiling på hvordan en gravid mage ser ut i de ulike stadiene, og de burde holde munnen godt lukket! Erfarer at de som er gravide eller akkurat har vært gravide aldri kommenterer magestørrelsen min mht hvor stor eller liten den er. Faktum er jo at mitt symfysemål er helt innenfor normalen og har alltid vært det, så de kommentarene er jo bare tatt rett ut av løse lufta... men ja, jeg ble litt lei meg en periode...følte meg jo som en blåhval...takk og lov, bare 14 dager til termin
Moke Skrevet 19. juni 2011 #11 Skrevet 19. juni 2011 Men kjære dere! Jeg skjønner at hormoner kan gjøre en irritert over mye rart når en er gravid, men kommentarer man får i butikken og andre tilfeldige forbipasserende er godt ment og lite å bli fornærmet over! Folk ser er fin rund mage og ønsker å komme i snakk - da bør man klare å møte åpningsreplikker som "Du kan ikke ha så lenge igjen" med et smil. Hvem vet hva de legger i "lenge igjen"? Alle gravide ser forskjellige ut og det er bare en selv som vet hvor langt tid det er igjen til termin. Prøv å ikke forvent urimelig mye av omverden og ikke tolk alt i verste mening. Da får dere et triveligere svangerskap :-)
Astro - 27.07.11 Skrevet 19. juni 2011 #12 Skrevet 19. juni 2011 Ja, jeg tviler ikke på at det meste er godt ment. Man blir bare så LEI LEI LEI LEI av å stadig høre det... Underlig så folk liksom skal kommentere gravide. Er det en uskreven regel at man kan si hva som helst til gravide? eksempelvis om jeg ser en med litt stort hode eller en haltende fot... så er jeg ikke førstemann i butikken til å si: "Nei, så stort hode du har! Er det vannhode? skal du gå lenge sånn?" eller; Oi, som du halter. Skadet deg eller er du født sånn"? =p.... JADA, vet det er litt på spissen... men... argh!
vims81 m/♀08 ♥♂11♥ Skrevet 19. juni 2011 #13 Skrevet 19. juni 2011 Her er det motsatt "problem" (i den grad det er noe problem). Jeg har liten mage til å være 10 dager unna termin, til og med jordmor på siste kontroll lurte veldig på om hun hadde skrevet opp feil i notatene sine da jeg kom.. Syns selv jeg er stor nok, men veldig mange som kommenterer hvor liten jeg er til å være så langt Velger å ta det i beste mening uansett
kine Skrevet 19. juni 2011 #14 Skrevet 19. juni 2011 jeg får også slike kommentarer støtt og stadig, jeg har termin 9 september og jeg er stor...var stor sist gang også. Jeg har noen kilo for mye og i tillegg er jeg lav så bærer nok hele barnet "utenpå" så da blir man stor da...!
Zara84 Skrevet 19. juni 2011 Forfatter #15 Skrevet 19. juni 2011 Haha, ja, du sier noe der. Uansett godt at det ikke bare er meg som blir litt oppgitt. Klart det ikke er vondt ment, men når man føler seg stor og tung i utgangspunktet er det ikke alltid like morsomt med disse kommentarene. Klarer foreløpig å smile og "jatte" med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå