Gå til innhold

Baby på konsert?!?

Anbefalte innlegg

Jeg har en baby på fire uker. I dag skal faren ha konsert med korpset sitt, og jeg har egentlig veldig lyst til å høre på, da Far skal spille opptilflere soloer, og har en sentral rolle i showet.. Jeg har hørselvern til babyen, men er usikker på om det er ok å bruke hørselvern på så små.. er litt redd det skal være ubehagelig, og stramme rundt hodet.. Og uten blir det vel før høy lyd??

Trenger noen gode råd her.. Konserten er innendørs, så er liksom ikke mange steder å "gjemme seg bort" heller.. Sånn i forhol til lyden mener jeg..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143333699-baby-p%C3%A5-konsert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig med over her. Gud bedre fatter ikke at kvinner ikke forstår at når de er blitt foredre ja da må man faktisk gå glipp av ting. Feks jeg hadde bedt på fest hjemme hos meg. Da kom det ei med babyen sin. hun drakk selvsagt ike men vi andre satt jo bare å venta på at hun skulle ta med seg ungen å dra da vi følte det ble helt galt å sitte å drikke som vi egentlig hadde tenkt. Veldig irriterende.

Annonse

Hei,

jeg har pleid å ha med mine på konserter ganske tidlig. Men fire uker er nok for lite. Både fordi hørselvernet strammer for mye rundt et fortsatt mykt babyhode, og fordi bass og rytme fra musikken kan være veldig ubehagelig for baby.

Kan ikke noen passe den så lenge, sånn i nærheten?

jeg hadde med meg gutten min på konsert med et band når han var uker.. de spillte jo ikke så høyt siden det kun var på et års lag.. men han likte det han da :P han lå i vognen og sov godt i et litt borgjemt hjørne..

han ble mer urolig når de sluttet å spille faktisk :) hehe..

nå er han 4 mnd og vi har vært på flere konserter..

jeg har også hørselværn med hver gang vi skal på sånne ting.. men bruker de skjeldent..siden han nesten blir mer redd om han har dem på seg.

de vil vise deg om de ikke liker lydene. og i verstefall får du vel bare dra hjem igjen? det er vel verdt et forsøk? ;)

er det korps til fjells du skal på eller? ;)

Lykke til!

Klem!

• 1 måned senere...

Jeg dro ikke dit :) Men takk til dere som kom med kontruktive svar uansett om dere mente jeg burde dra eller ikke :) Det var det jeg var ute etter! Ikke svar som at "man må gå glipp av ting når man har fått barn" for er det noe jeg er klar over så er det nettopp det :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...