Gå til innhold

Syden med baby?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Lurer litt på om det er noen her som har erfaring fra tidligere med sydentur og baby? Har termin 7. juli, og har blitt bedt med til Tyrkia i september med familien (foreldre, søsken, tanter og onkler, skikkelig familieferie). Har jo selvsagt veldig lyst til å dra, blir jo tross alt spandert på hele turen, men lurer også veldig på hvordan det blir med lillemann som da er såvidt over 2 måneder gammel. Har tenkt noen tanker selv:

 

- Forhåpentligvis ammer jeg, så han har tilgang på ferdig mat hele tiden. Om jeg ikke får til ammingen, er det vel ikke verre enn å ta med flasker og mme fra Norge.

- Vi skal enten bo på et 4- eller 5-stjerners hotell med all inclusive, så ser ikke at jeg selv skal enten reagere på maten og bli matforgiftet, eller få i meg noe som lillegutt får vondt i magen av, med mindre jeg er veldig uforsiktig med hva jeg spiser.

- For min egen del synes jeg det virker "lettere" å ha med en liten baby på 2 måneder, enn en liten gutt på rundt året som lærer seg og gå og som nekter å sitte stille. Er han bare noen måneder gammel, går jo tiden mest til soving og spising uansett...

- September i Tyrkia er herlig når det kommer til temperatur, ikke for varmt, men allikevel varmere enn vanlig, norsk sommer.

 

Nå tenker ikke jeg noe på hensyn til hvordan min egen form osv er etter fødsel. Tenker mer på om det i det hele tatt blir "ferie" når en så liten baby er med, og om de vanligvis takler varmen greit. Som sagt er september i Tyrkia noe helt annen enn juli/august, så veeldig mye varmere enn norsk sommer blir det jo ikke. Han blir jo uansett liggende i skyggen hele tiden.

 

Tenkte å snakke med jordmor om det på neste kontroll, men er jo alltid greit å høre andres erfaringer i tillegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hdde med babyen vår til thailand når hun var sju/åtte måneder gammel. riktignok litt eldre enn din, men det gikk strålende. Der snakker vi opp mot 40grader i sola, og ikke spesielt kjølig i skyggen..men hun var både i sol og skygge,på land og i vann. Gikk som en drøm.

Hun spiste også en del av den lokale maten. Kyllingsuppe,grønnsaker ,frukt etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestilt tur til kypros i høstferien og da vil mini'n være ca 2 mnd. Dette er i likhet med deg, en familieferie. Jeg hadde nok ikke tatt med babyen min på venninnetur, men føler meg ganske trygg i og med at vi reiser med familien min, deriblant mamma. :) Så sant alt er bra med babyen og meg etter fødselen ser jeg ingen grunn til å ikke dra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...