Gå til innhold

hva må jeg ha med i føde-baggen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Til babyen? Til meg må jeg ta etterhvert, men hva trenger jeg til baby? 1 sett sommertøy og 1 sett bukse og genser (kan være utrygt vær) bleier, vaskeservietter, helseteppe, tynn sommerlue, smokk? føler jeg glemmer mange viktige ting, men hva kan det være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingenting :-) De har alt, inkl klær på sykehuset. Jeg synes det er koselig me enge klær til babyen, men det er ikke noe krav om det. De har alt av vasketing der. Du skal jo heller ikke reise hjem 10 minutter etter at du har føt, så slik sett trenger du ikke hva med noe som helst, med mindre det ikke er noen som skal hjelpe deg på vei hjem.

 

Jeg hadde med klær til babyen, og til meg selv. Det var fint med ullundertøy (født i mars) da han var veldig kald da han ble født, men til meg så var sykehusskjortene så deilige at det meste var rent da jeg kom hjem ;-)

 

Pga ammingen vil de helst ikke at babyen skal begynne med smokk allerede på sykehuset. Jeg smuglet inn en fordi teknikken var god og han brukte meg som smokk, men han tok den ikke, så da ble det såre nippler i stedet 8-)

 

Ta med musikk på øret, en bok, kamera (nyladet) og noe å spise om det er noe spesielt du liker. Resten kan hentes senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lypsyl og håndkrem til deg selv hvertfall :)

Fryktelig tørr luft på sykehus.

 

Pc, bok, kryssord osv. Kan bli lange dager når babyen sover så mye.

Massevis av topper og gensere trenger du ikke, bare stress å ta av og på når du skal amme og evt pumpe mye. Sykehusskjortene funker knall :)

En pakke med vanlige bind evt nattbind kan være greit. De har bleier(!) og stooore bind på sykehuset og når du etterhvert begynner å blø mindre er det ikke så behagelig å gå rundt med store bleier :) hehe

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...