Gå til innhold

Synes det er litt vell mye mas!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

"kom igjen, vi skal drikke og du SKAL være med" eller " syntes virkelig du kan ta deg noen glass i lag med oss" det bare fortsetter og fortsetter. Jeg har ikke fortalt venner osv om graviditeten enda, men jeg begynner å bli tom for svar. Jeg er dritt lei av det evige maset om alkohol! Er det virkelig blitt slik at man må drikke i sosiale sammenkomster???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, sånn er det bare gitt.

 

Nå har jeg blitt 37 år og endelig er det blitt akseptert at jeg ikke drikker alkohol, ikke fordi jeg er gravid men fordi jeg velger å ikke gjøre det.

 

Har opplevd mange slike runder som du beskriver oppgjennom ja, har til om med byttet ut noen venner. Er ikke alle som synes det er greit å ha med seg en "kjip festbrems" som ikke er med på moroa..

 

Kan ha det helt supert uten alkohol jeg, og har valgt tilbringe fritiden min med mennesker som aksepterer det, akkurat som jeg aksepterer at andre velger ta seg et glass eller fem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det virker som om det er mye drikkepress.

 

Jeg liker ikke alkohol, og har også vært gravid eller ammet de siste 6 årene (3 svangerskap på 6 år). Og "alle" sitter liksom å venter til jeg skal bli ferdig med å amme sånn at jeg kan drikke litt vin med dem på kveldstid. Når jeg sier at jeg ikke har funnet noe alkohol jeg liker (kun 1 type hvitvin som funker), så skal de liksom "lære" meg å like vin. Men hva om jeg ikke vil? Hva om jeg er fornøyd med at alkohol ikke er en del av det "daglige" i livet mitt? Jeg drikker veldig sjelden, og de gangene jeg gjør det så styrter jeg nedpå siden jeg egentlig ikke liker annet enn den ene hvitvinen og tyrkershots. Da skal jeg som regel på by'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart.

Jeg drikker ikke. Har ikke drukket på 6år, fordi jeg ikke synes noe om det. Ingen av mine venner stiller sp.måls tegn ved det. Ingen som maser om at jeg skal drikke heller. jeg er 28 år, og har venner i alle aldre....

Rart at ikke godt voksne mennesker respekterer slikt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan si at du vil holde vekten/gå ned i vekt så vil holde deg vekk fra alkohol en stund fremover? :P Liten hvit løgn men kan fungere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...