Gå til innhold

Det med å annonsere graviditeten på FB


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg syns alle som blir gravide gjør det.

Er det bare meg som er rar som ikke gjør det?

Er snart 14 uker, og føler ikke for å annonsere det på FB.

Tror ikke jeg kommer til å si en ting der til ungen er ute...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei annonsering.

Men kommer nok til å skrive at jeg gleder meg til jul litt utpå høsten ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke falle meg inn.

 

Skrev ikke noe om svangerskapet i det hele tatt, men da jeg var vel hjemme fra klinikken la jeg inn et lite bilde av skjønnheten selvfølgelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som vil holde det for seg selv, tilfelle det skulle skje noe. Og det skjønner jeg jo. spes med nr 2??

 

Jeg skrev ikke noe før jeg var 4-5 mnd på vei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver såpass ofte statusoppdateringer på FB at det ville vært rart å IKKE nevne noe om svangerskapet, så da jeg hadde vært på ord. UL 18 uker på vei offentliggjorde jeg det på FB. Helt naturlig og greit spør du meg=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ventet til jeg var 6 måneder på vei, var kun nærer venner og familie som visste da. Eneste grunnen for meg å gå til fb var pga familie som bor langt unna, for å holde dem oppdatert.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ca 2 timer på vei da jeg annonserte det på FB, og ser ikke helt problemet...? Det som skjer det skjer jo uansett... Hadde det skjedd noe galt så regner jeg med at jeg hadde fått like mye støtte som jeg har fått med alt det positive som har skjedd under graviditeten :)

 

Er ikke vennene deres på fb folk som støtter dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er greit at folk venter litt med å annonsere det. Syntes hvertfall det er tidlig når folk annonserer det på FB før 12 uke. Min "venninne" la det ut på face med en gang hun fikk vite det i uke 5- syntes det er altfor tidlig. Under hele svangerskapet var det hyppige oppdateringer om ALT, og ikke minst utallinge bilder fra UL. Nå som podden er ute er det hyppige oppdateringer om at "XXX har bæsja", Jeg har masse melk i puppa", "sitter å ammer sønnen min", "xxx promper værre en faren sin" +++. Noen LEVER via FB virker det som...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la ut at jeg var gravid etter UL i uke 19. Dette for at jeg har mange venner på facebook som jeg gjerne har lyst å dele denne gleden med.

Er jo ikke slik at jeg annonserer det for hele verden, deler det jo med mine venner - er ikke det noe de fleste gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det merkelig nok er litt koselig med de som teller ned til fødsel. Jeg har jo opplevd det selv, hvor gøy det var når det nærmet seg. Har ikke noe problem at folk legger ut at det er gravide på fb, så lenge de er folk jeg ser på som ordentlige folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var i uke 34-35 tok jeg et bilde av en bolle i ovnen. Det satte ejg som profil bilde på FB. Dermed annonserte jeg det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er MYE verre er de som legger ut bilde og oppdatering med EN gang de har født !!!

 

Jeg kjenner flere av de.

Blir kvalm jeg.

 

Da burde du virkelig ha annet å tenke på.

 

Og det tullet om at man BARE har kjempegode venner på FB ,

Det har man virkelig ikke.

Er alltid mange man ikke har sett el snakket med på maaange år der også.

 

Så ikke prøv dere på den , dere vil bare ha oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et stykke ut i svangerskapet satte jeg fire hjerter på statusen, vi har tre barn fra før. Så kommenterte de nærmeste på hvor kjekt det skulle bli med baby og de som ikke viste det luktet lunta. Koselig, uten å utlevere alt for mye. En baby på vei er jo en nydelig nyhet! :) Har bare venner på listen min som jeg bryr meg om så da er det helt naturlig at de får vite at jeg er gravid :)

 

Men for all del, FB er jo et valgfritt samfunn hvor du har ingen forpliktelser til å varsle om verken det ene eller andre. Grunnen til at en holder til på FB er jo nettopp for å holde kontakt med venner, hva er da galt med å la vennene ta del i begivenheten..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...