Gå til innhold

Når du får nummer to? Hva med størstemann?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Lar du eldste barnet være fulle dager i barenhagen den første tiden etter fødsel eller får barnet være med pappaen sin? Hva er best?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her var hun i bhg selvom minsten kom til verden. Greit at ikke alt "raser sammen" rundt henne når hun fikk en liten bror. Men nå dro vi hjem fra sykehuset fredag, så hun hadde helga sammen med oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bruker pappaer å være den første tiden etter fødsel?

Og kan ikke mor ha den eldste litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldstebarnet kommer til å få korte dager i barnehagen da babyen blir født.(kjernetiden 9/10-14/15)

Jeg har også lovet at når babyen kommer skal vi ha en dag fri hver uke, hvor vi drar til svømmehallen for å bade alle tre. størstemann er 5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fikk storebror ha fri med pappa de dagene jeg var på sykehuset, når jeg og babyen kom hjem fikk han korte dager i barnehagen. Greit at ikke babyen "ødelegger" alle rutinene hans, livet hans fikk fortsette med minst mulig forandringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har latt søsken være hjemme de første 2 dagene for å kose med babyen, etter det har de vært i barnehagen fra ca 9.30 til 15. Blir lange dager for de små. Største som går på skolen får jo ikke vært hjemme da, men vi har hentet henne etter skolen slik at hun får mest mulig tid med babyen =)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har termin snart og 2 åringen begynner ikke i bhg før 15. august, så hun får være hjemme med meg og babyen i 2 mnd før barnehagestart:) Men komme rnok i tillegg til å la henne ha et par korte dager. Hun har ikek gått i barnehage før så un har jo godt av det også, men for kosen sin del vil jeg ha henne litt hjemme og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å holde på hverdager er viktig for alle sammen. Å tenke at barn trenger ulike ting etter alder, er viktig. Aldersforskjell gjør at det blir forskjell uansett hva en gjør :)

 

Mellom mine 2 er det 7 år, så eldste gikk allerede på skolen da yngste kom. Da har en ikke valg, men jeg tror nok jeg hadde valgt barnehage for eldste dersom han hadde vært yngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha.. tror du har forlovet deg, nn14:07. DU skal bade rett etter fødel? jajaja... blødningen da?

 

Hvorfor er det så mange som føler dårlig samvittighet overfor eldste barnet? Er det dårlig å få søsken? Hvorfor lage en stor sak av det?

 

Det BLIR mindre tid til eldste når denne får søsken, og dette har faktisk eldste godt av :) Deling av goder er en god ting å lære sine barn.

 

Dette vil dere se etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den at største barnet bør være som vanlig i barnehagen. Men hvorfor må det være der mellom 8-9 timer hver dag og til og med når far er hjemme? Ser mange som gjør det sånn. Huff virker så grusomt.

 

Føler ikke den største seg litt avvist da? Mulig jeg er rar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var hun i barnehagen som vanlig de første ukene etter fødsel, dvs ca 6 timer per dag. Fra baby var ca 1 mnd gammel, og ikke lå ved puppen heeele dagen lang lenger, fikk størstejenta være hjemme med oss en dag i uka, i tillegg til korte 6-timersdager ellers. Nå som minsta er 9 mnd, har eldste fortsatt fri 1-2 dager i uka, og korte dager på ca 5 timer i bhg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde størstejenta hjemme to dager i uka. Ellers gikk hun kjernetid, altså 9.30-15.00. Noen dager kom jeg ikke før 15.30 dersom jeg hadde skravla meg bort på barselstreff. Da ver jeg helt kvalm når jeg henta...

 

Huff skulle hadd litt av den kyniske holdningen mange har. Da hadde jeg kunnet slappe av mer. hehe. Men jeg er glad jeg slipper å tenke tilbake på at jeg satte fra meg største ungen så mye som mulig når jeg egentlig ikke trengte...

 

Men leking trengte hun da. Men 6 timer var nok syns jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått nr 2 ennå, men snuppa og pappa skal ha ferie fra 4.juli, så da blir vi alle hjemme og kose oss:) Har termin om 11 dager.

Hun får nok være litt i b.hagen og på sykehuset,om jeg skulle føde til uka ellerneste. Etter Sommerferien skal hun kun ha 3 dager i uka i b.hagen, har hatt fulltid dette året. Så da skal vi være hjemme alle 3 å kose oss:)

Men skal bli godt å ha pappan hjemme førstemåneden også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår all den dårlige samvittigheten,men husk at dere ikke skal slite dere ut og at de store barna er vant med å gå i bhg og synes kanskje det er bedre å ha en litt uthvilt mamma enn en helt nedkjørt og sur en..bare ett tips.. :) Blir sliten nok av å ha nattevåk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min er i bhg som vanlig! 07.30 til 16.00 det er dette han er vandt til og blir sur vist vi henter han før.. men om han ønsker å være hjemme en dag får han lov til det, men alle vennene hans er i bhg så hvorfor skal han sitte hjemme med meg og babyen å kjede seg!! han var med pappan sin den helga jeg fødte, men på mandagen kom vi hjem og mannen var på jobb som vanlig tirsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter ikke før i oktober og gutten vår begynner i barnehage 3 dager i uka fra august av. Tenker han kan være hjemme med pappa'n mens vi er på sykehuset og begynne som normalt igjen i barnehagen når vi kommer hjem igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid det er bare kos å være hjemme med både baby og eldre søsken, jeg snakker av erfaring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger begge foreldrene fri i ni timer hver dag fra største barnet da. Vi hadde ikke samvittighet til å la jenta vår være ni timer i barnehagen når vi begge var hjemme i to uker. Hjelpes, da tror jeg de i barnehagen ville syntes vi var forfordelige foreldre.

 

Men det er jo ofte sånn at det er de barna med foreldrene hjemme som har de lengste dagene i barnehagen. Merkelig....

 

Men 6.5 timer det var hun en del. Det trengte hun....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mini er til vanlig i barnehagen fra enten 0730-15, eller 10-15.

 

Fortsetter nok med 10-14-15 tiden når jeg går hjemme fra nyttår.

 

Med en fridag når han ønsker det. er vel nesten hver uke han har en fridag fra bhg vil jeg tro. Vi har mulighet til korte dager så utnytter det s lenge vi kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg over her. Skjønner ikke at folk ikke utnytter det når man kan. Små barn på 1-2-3 år må da ha godt av litt hjemme tid også.... 9 timer borte fra mamma og pappa må virke lenge på en liten når man ikke må....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hadde 9-15 som "vanlig" dag i bhg før broren kom til verden, og fortsatte med det etterpå også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var i bassenget etter 3,5 uker med førstemann, så ser ikke for meg at det skal bli noe stress med andremann heller...

Fødte natt til tirsdag, og blødde på tirsdagen..ellers var det vel omtrent borte. så ser ikke helt den store utfordringen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at folk gidder stresse ut døra klokka 07.00 om morgenen når man har fri jeg da. Huff så tragisk. Står å venter ved døra på barnehagen for å komme seg inn så fort som mulig. Huff. Syns dere ikke det er ekkelt og flaut?

 

Nå tenker jeg på dere som bruker 8-9 timer over her når begge er hjemme....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min mann hadde ikke noe permisjon når jeg fødte, så når han drar på jobb 07.30 så vil den største være med til bhg., han er snart 5. og hvorfor skal han ikke få være i bhg når det er det han ønsker. den ene dagen i uka han har fri, så kjeder han seg masse for alle vennene hans er jo i bhg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er forskjell på en 5 åring og en 2 åring og jeg da. Men når far er hjemme syns jeg nå det er litt rart at selv en 5-åring dukker opp i barnehagen 7.30. Merkelig.

 

Syns det hadde vært flaut å hadd 5 åringen i barenhagen i 9 timer jeg om jeg eller pappaen var hjemme....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...