Gå til innhold

Hadde du kunne gjort det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Reist ifra unger som sov til f.eks nabolandet? Før å handle??

La oss ta alderen fra 2 til 12 år.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 åringen bør kanskje få vite at dere reiser, og at 12 åringen må passe 2 åringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt, gjør det ofte. Eller drar på byen uten dem (litt pes å ha med småbarn på pub).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det ble det da heller ikke spurt etter?

 

Jeg har alltid noen voksne som ser etter ungene (ja også den på 13) om jeg skal være lenge borte. Men HI spurte ikke om det. Spørsmålet var om vi kunne reist fra barna, og ja det kunne jeg fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest babyfabrikken er nå nedlagt :)

Er jo relativt stor forskjell på en 2åring og en 12åring da ;)

 

Jeg hadde aldri dratt til Sverige, f.eks, på handletur uten barnevakt til de minste, men de er jo bare 0-5 år. Sier seg selv. Hadde regnet med at barnevernet hadde sittet og ventet i stua mi når jeg kom tilbake, i så fall.

Men om snuppa på 11år ikke hadde villet være med, tar 2 timer hver vei, så skal hun få slippe det. Men jeg hadde uansett alliert meg med en nabo eller moren min som bor noen minutter unna, slik at det er en voksenperson hun kunne kontakte ved behov eller ønske.

 

Er det en spesiell historie du sikter til, HI?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt få opplysninger i dette innlegget!

 

Mener du å reise før de står opp om morgenen? Skal 12-åringen levere 2-åringen i barnehagen før skolen da eller?

 

Jeg kunne fint reist fra 10-åringen min noen timer, men jeg ville ikke latt 2-åringen vært igjen hjemme med han. Ville enten skaffet barnevakt eller tatt de med.

 

Selv hadde jeg ansvaret for lillesøsteren min da jeg var 15-16 år, mamma reiste hjemmefra halv syv så jeg leverte henne på vei til skolen (hadde henne bak på sykkelen og syklet forbi barnehagen). Men jeg var jo litt eldre enn 12 da, og det var vanlig at barn og ungdom fikk litt mer ansvar for 20 år siden enn det er i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikter ikke etter noe slags historie.

Nabobilen reiste idag grytidlig.. Tenkte at en av de kanskje skulle på jobb..

Jeg og flere naboer har vært ute en del idag, men ca 10, så kom 12 åringen, altså, naboungen, og spurte om vi kunne hjelpe, før når han våknet så var han alene med ungen på 2...

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde de reist uten å gi beskjed, uten at eldste visste hvor de var eller når de kom hjem?

 

Det høres jo ganske vannvittig ut!

 

Vet det er folk som bruker 12-åringer som barnevakt, men å bare reise fra dem på den måten er virkelig helt på grensen. Så for å svare på spørsmålet en gang til, nei, det kunne jeg ikke gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det jo en historie du sikter til, altså naboens historie ;)

 

Men altså; hvis de skulle avgårde så er det jo greit å la 12-åringen være klar over at han har ansvaret for 2-åringen. Hørtes ut som om han våknet opp og foreldrene hadde reist uten å gi beskjed. Er jo forskjell på å ta en kjapp tur i nærbutikken enn å dra til utlandet/over grensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...