Gå til innhold

Dusjløsning. Hva er best ? Råd søkes.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har en vegghengst dusj, med et sånt stort regnskogregn ned fra taket.

 

Jeg ønsker egentlig kun èn fastmontert vegg på siden, og åpent i front. Synes det er penest, men han sier jeg kommer til å angre på grunn av vannsprut.

 

Sambo vil ha to dører som henger på veggen, men som skåner for sprut både sidelengs og fremlengs.

Dette blir mer innelukket, og jeg er også redd for at glassdørene skal knuse siden vi har to små barn som ikke alltid er forsiktig med ting. Jeg øsnker med mest mulig luftig løsning.

 

Badet er stort, og foran dusjen, et stykke borte på gulvet, skal badekaret stå. Det er ikke noe farlig om det spruter litt dit, men kommer det til å bli et iriitasjonsmoment ?

 

Vi skal uansett ikke ha dusjkabinett, eller slikt med skinne på gulvet. Det skal mulig å vaske under dørene, for å hindre at det legger seg kalk der.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes sånne dusjvegger som man kan dytte inn mot veggen når de ikke er i bruk, og som dyttes ut mot hverandre når man skal dusje for å forhindre søl. Knotete forklart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de har vi kikket på, men det trenger vi visst ikke siden badet er så stort...

 

Mannfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt forslag er et veldig kaldt forslag. Uten noen dør eller forheng trekker det fra rommet og dusjen blir mindre lun.

 

Vi har samboeren din sitt forslag og det er supert. Er ikke sjans at de dørene kan knuses. Vi har i tillegg vask rett ved siden av med et skarpt hjørne som døra blir slått mott titt og ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar.

 

Dusjforeheng er ikke aktuelt.

 

Kankje vi skal gå for dører da... Har faktisk ikke tenkt på at det blir kaldt, men du har et poeng.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns også det er penest med litt åpen løsning. MEN da må man ha det veldig varmt på badet for å ikke fryse når man dusjer. Vi hadde nemlig slik nisje som var fliset når vi bygde hus, og måtte vente noen måneder på døren. Det var kaldt, og man merker stor forskjell på når man dusjer med døren åpen og når man lukker den. Vi måtte skru opp temoeraturen en god del for å ikke fryse, og da var detl veldig ubehagelig å sminke og ordne seg etterpå. Døra vår har skikkelig magnet hele veien og smeller igjen med et brak. Er umulig å lukke den forsiktig, men slike glass tåler noe enormt. Så ikke vær redd for at barna skal knuse glassvegger/dusjnisje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...