Gå til innhold

Dere som gir mme, jeg har noen spørsmål. Har droppet amming fra i dag.


kokosyklus

Anbefalte innlegg

Hvor tidlig starter man med malt for å forebygge forstoppelse?

 

Er det noe annet jeg må tenke på så tidlig? Han er tre dager gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ventet med malten til du så om det ble et problem. Mange tåler også mme uten malt, og vil bare bli luftige og dårlige i magen av det.

(Maltekstrakt er også glutenholdig, hvilket kan være greit å være obs på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi husket bare påd et av og til.

Så lenge det ikke er et problem med avføringen, kan dere droppe det til han begynner med grøt.

 

Men når baby får mme, bør de ha avføring minst en gang om dagen ifølge helsesøster. Greit å følge med på det.

Med morsmelk regulerer dette seg selv, og det kan gå to uker mellom hver bæsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ser at babyen trenger hjelp med magen, så kan du bruke laktulose i stedet for malt. Det er enklere å håndtere. Jenta mi strevde mye, og vi bruke laktulose til hun var året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaaah, så mange svar:) Tusen hjertelig takk folkens.

Skal følge med på avføringene hans fremover. Visste ikke at han skal ha det en gang om dagen.

 

Skal ta kontakt med helsestasjonen over helga, men måtte ha noen svar i mellomtiden.

Skal på poliklinikken på sykehuset til tirsdag, så da får jeg vel noen råd der og. Rådet er sikkert " pumpe pumpe pumpe" men det er uaktuelt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi er 7 1/2 uke gammel, og har fått mme i litt over ei uke. Hun ble treg i magen i starten, og hadde en del ubehag av det. Begynte med malt til hun kom i gang med avføringen, men nå kommer det av seg selv uten malt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri brukt malt vi, men jenta vår var 3 mnd da vi begynte med mme på fulltid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Var i samme sitasjon som deg for ca 5 mnd siden. Jeg bestemte meg også for å ikke amme når babyen var 4 dager gammel, og her var det heller ikke aktuelt å pumpe.

 

 

Det som skjedde var at babyen plutselig ikke bæsja på 3 dager, og det er ganske lenge for en baby som kun er 1 uke gammel. Jeg begynte med malt i melka, kun 1 ts i døgnet og han fikk systemet i gang igjen.

 

De sier at mme babyer bør bæsje hver dag, men noen bæsjer bare annenhver dag, men så lenge avføringen er løs og fin, så er ikke det noe problem:)

 

Storkoser oss med flaske forresten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...