Gå til innhold

Noen som vet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg mistenker at min pappa har giftet seg i Thailand, bak vår rygg.

Han er alkoholiker og har rotet til det meste.

Han nekter for at han har gjort det, men mye tilsier at han er gift.

 

Kan jeg på noen måte finne ut om han har giftet seg? Tenker på den norske ambassaden i Thailand f.eks?

 

Hva betyr det i praksis om han har giftet seg der nede? Tenker på arv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns faktisk ikke det er deres sak. Hvis han sier han ikke er det, så får du tro på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han sitter i uskiftet bo etter deres mor, skulle han foretatt skifte før han giftet seg og dere kan kreve skifte nå hvis han har giftet seg. Om han ikke sitter i uskiftet bo gjør han som han vil og dere han ingen rett til arven før han dør. Da kan han gjøresom han vil og bruke opp alt på fyll uten at dere har noe dere skulle sakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har ikke vi noe med???? Har ikke vi noe med om han har giftet seg eller ikke? Har ikke vi noe med det når det er vi som huser han, gir han penger, etc? Har vi som døtrene hans virkelig INGENTING med om han har giftet seg eller ikke??

 

Er vel strengtatt ikke slik det fungerer når man er glad i pappaen sin, at man slår seg til ro med : Dette har ikke vi noe med.

Som om han skal si; Om datteren min er gravid? Nei jeg vet ikke, det har jeg ikke noe med.

 

14:22 : Takk for svar. :-)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juridisk sett har dere desverre ingenting dere skulle sagt ! Han kan gjøre med sine verdier som han vil mens han lever og holde sitt privatliv privat om han ønsker.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tenke på arv når han fortsatt lever? Så lenge han lever, er verdiene hans om han ikke sitter i uskiftet bo.

 

Du kan måtte leve med at arven er lik 0 kroner, for det er opp til din far.

 

Så lenge han ikke er umyndiggjort, og styrer sin egen formue, er det ingenting du kan få gjort. Du er barnet, og vil arve evt smuler, men du bestemmer ingenting over smulenes størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlighet, HI. Faren din er en voksen person, og dere døtre velger selv hva dere vil gi ham. Han står ikke i gjeld til dere, om dere ikke har skrevet dette. Han har faktisk full rett til å ta egne valg, og også full rett til å ikke informere dere. Det hjelper faktisk ikke hva du syns her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet mitt er faktisk : Noen som vet om jeg kan forhøre meg en plass om dette, altså om han er gift.

 

Og jeg lurer på hvilken betydning det hadde for arv. ( Altså hus , osv)

Jeg er ikke redd for å ikke få noe, men jeg er redd for pappaen min. Dette er en komplisert sak, altså historien rundt dette.

 

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han ikke er gift i Norge, så vet jeg ikke.

 

Hva er du redd for, om det ikke er din arv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herremin hatt... skal ikke folk få bry seg om hva faren sin gjør? Er vi blitt så kalde?

Jeg tror nok at folk hang seg veldig opp i at du nevnte ordet ARV...

 

Ellers er jeg rimelig sikker på at jeg og hverdagen min og mine søskens, hadde vært veldig påvirket av å ha en far som var alkoholiker og rotet til ting.. familien påvirker oss på godt og vondt. Kan ikke se for meg hvordan du har det... Ikke lett når familien gjør dumme ting og man ikke kan gjøre noe med det.. hører det via venner..

 

Min onkel drakk også bort alt og min tante sitter igjen som minstepensjonist, etter at de begge tjente godt, hadde flott stort hus/villa og mye annet... Nå har hun såvidt råd til å besøke unger og barnebarn som ikke bor i samme by.. for han drakk bort alt.. har veldig vondt av henne... og klart det MÅ påvirke alle ungene og alt...

 

Folk har lov til å være engasjert i farens ve og vel.. også om han gifter seg i fylla med noen som kanskje bare vil kommes eg til Norge og velstand.. (nei, jeg er ikke rasistisk.. tenker bare i WORST CASE..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, men ungene kan ingenting gjøre med den saken, uansett hvor bekymret de er. Om ikke faren er erklært umyndig pga sine problemer.

 

Så klart kan en bry seg, men med hva og hvordan? Ikke noe som helst. Her bestemmer mannen selv hva han vil og ikke, alkoholiker eller ei. Så lenge han ikke er umyndiggjort, er det ingenting noen som helst kan gjøre. Han bestemmer selv, selv om det skjer i ruset tilstand.

 

Sånn er det bare. At en kan ha lyst til å gjøre noe, forstår jeg godt. Men slik er ikke virkeligheten og lovene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan tanten din ha blitt minstepensjonist pga at din onkel drakk mens hun tjente godt? Hva hun får i pensjon kommer jo ann på hvor lenge hun har jobbet og hva hun har tjent, ikke hva hun har i formue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk 19:24. :-)

Endelig noen med følelser her som ikke bare er opptatt av hva man "har rett til" . Sant som du sier, folk ble vel bananas idet jeg nevnte arv. Jeg er ikke redd for å ikke få noe, osv. Den tid den sorg. Men jeg lurer på om hun som han muligens er gift med "får huset" ol hvis de er gift der nede.

Har også en ekkel følelse av at det er et barn på vei der, men han sier ikke noe.. Bare lyver om alt (altså andre ting som er kommet opp)... Dessverre...

 

Jeg er veldig glad i han, og veldig knyttet til han.. Derfor blir jeg fortvilt og lei meg. Redd og bekymret. Jada, han er voksen.. Men jeg engasjerer meg, han har klart å rote seg opp i alkoholisme i en alder av 58 år. En mann som alltid har hatt et normalt forhold til alkohol..................

 

Uff..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom nye regler 1 juli 2009 om arv. Om han nå skulle få barn med denne dama og de flytter inn i huset, så må hun ved din fars død skifte boet, dvs, selge huset, eller betale dere ut deres del.

 

Men er man gift har man vel rett på 2/3 deler av boet etter sin mann og er man samboer med felles barn, kan samboer så lenge de har felles barn arve inntill ca 430 000, før retsen blir delt på barna.

 

og jeg lurer også på at man må være gift i norge for at ekteskapet skal være gyldig? Har en kusine som gifta seg i tyrkia, og det ekteskapet er ikke gyldig i norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...