Gå til innhold

mannen drikker bare 2 uker før termin


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en venninne som fødte i går ,33 uker på vei. kjæresten som hadde fått veto med å drikke de 2 siste månedene hadde holdt seg edru, og kunne kjøre ho på fden. Tror ho hadde blitt rimelig forbanna hvis ikke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heldigvis har mannen min såpass vett i kroppen at han velger å ikke drikke før termin. Selvfølgelig hadde han kunnet tatt en øl eller to om han ville det, men heldigvis ikke noe mer enn det.

 

 

Jeg føder raskt da, har brukt fra 1,5 time til 4 timer på mine fødsler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jeg skal være takknemlig for at jeg har en mann som evner å tenke selv jeg, og som jeg ikke trenger å BE om å holde seg edru før termin. Det er han heldigvis oppegående nok til å forstå helt av seg selv.

 

Og dere som sier "skal han liksom sitte hjemme sammen med deg fordi DU er gravid da eller?!"

Eh... JA??? Hvorfor i all verden skulle han ikke det? I disse dager når "vi" er gravide, "vi" skal føde, mannen skal ha halve permen, mannen skal ha like rettigheter.. hvorfor i alle dager kan han ikke være gem nok med dama som skal føde ungen hans at han holder seg hjemme med henne den siste tiden? Skal han BARE ha godene, ingen forpliktelser? Dakar mannen liksom, som må være hjemme med dama si og ikke får fly på flatfylla!

Jo da, den gravide kan gå ut og møte venner, men når man er høygravid så er det ofte mest fristende å være hjemme. Og da fortrinnsvis men mannen sin.

 

Jeg må si jeg betviler ansvarsfølelsen til en mann som syns det er et så forbanna stort offer å holde seg edru når kona nærmer seg fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har aldri nektet han å drikke! det er helt opp til han selv om han vil. jeg vil jo at han skal ha det gøy og kose seg med kompisene. men siden jeg er førstegangs og litt nervøs for å føde så føler jeg at det blir litt feil når han drikker så nerme termin. og JA jeg er fult klar over at jeg kan gå 2 uker over termin. og at fødselen kan ta mange timer. så ja han hadde nok blitt edru før ungen kom. men for min egen trygghet føler jeg at det hadde vært best om han ikke drakk.

ser noen her skriver at det er forskjell på ett par øl og grøftefyll. og i dag er det grøftefyll. han tok med seg 3 liter tequila og dro(skulle dele med 3-4 stykker) snakket med han for en time siden og da hadde han drukket 1 liter alene!!! Min mann tåler mye! men jeg syns det er vel mye å innta så tidlig på dagen og 2 uker før termin. hadde ikke reagert om det var 2-4 øl til fotballkampen eller noe sånn.

og jeg mener heller ikke at han skal sitte å holde med i hånda de siste ukene, men vi er da to om dette barnet. og da syns jeg det er dårlig at jeg (bare forde jeg er kvinne og MÅ være den som føder) skal gå å være mere bekymret enn jeg trenger å være den siste tiden.

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du er litt vel streng HI, hadde skjønt det hadde det vært på eller etter termin. Men 2 uker?? Seriøst? Kan være du føder om 4 uker også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte 3,5 uke før termin. Pappa måtte hente kjæresten på byen og hadde da med seg pils under jakken. Han rakk ikke å bli edru og var merkbart beruset da han liksom skulle holde sin nyfødte datter. Det fikk han ikke lov til...

 

Nå har jeg by man. Og han ønsker å være der under hele fødselen, om det er sa synlig at han blir edru nok før det er over gjør det ikke bedre. Jeg trenger støtte og det er viktigere enn en fest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

streng? hvor er jeg streng? har er jo ute å drikker! jeg har ikke nektet han noe. ikke nevnt det for han en gang. jeg sier bare at jeg føler det blir litt feil. må vel være lov å føle seg usikker og spørre hva andre mener?!!?! eller er det ikke det dette forummet er til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min valgte selv å ikke drikke den siste mnd før jeg fikk. (fikk 9 dager over termin).

 

Selv om jeg foreslo at han kunne ta seg en øl som lørdagskos så ville han ikke. Tror det er det som kalles ANSVARSFØLELSE.

 

Det er så mange idiotiske menn, kvinner og forhold der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hi!

 

Jeg synes synd på deg jeg, ikke noe artig å føle slik og være høygravid.

 

Bf her viste seg å ha en alvorlig sinnslidelse som han selvmedisinerte med alkohol, så laaangt innen fødsel var kravet "Edru, opptørket og blid" innført for at han i det hele tatt skulle få komme hjem til meg. Men han ble jo veldig ugrei av å ikke drikke også da, så det var temmelig jævlig frem mot fødsel, da han liksom "skulle" være tildstede for å få med seg fødselen. Blæh!

 

Uansett om du ikke føder før om 4 uker, burde mannen din ta hensyn til dine følelser. Grøftefylla er IKKE nødvendig for å slappe av litt og ha det hyggelig med venner. Det¨er ikke på samme planet som å ta en øl med en kompis.

 

Synes det lukter litt problematisk forhold til alkohol av dette, og håper for din og barnet skyld at det ikke er tilfelle. Men hvis det skulle være sånn at han ikke helt har styring, ikke la det skure og gå, ha kjempetydelige grenser og ikke tillat "litt". Det hjelper ikke i det hele tatt.

 

Og jeg er helt enig, det er ikke det samme å sette seg alene i en taxi til føden og vente tils bf dukker opp i en eller annen tilstand mens du er midt i fødselen. Klart han skal være edru og være der for deg!! Hele tiden!!

Det er jo nå når du skal føde hans barn han virkelig burde ydmykt lytte til dine behov og ønsker og bare godta at sånn blir det.

 

Unskyld, blir litt engasjert, har lest hele tråden her i kveld, og måtte bare si hva jeg tenker.

 

Håper du sover godt i natt, at dette var siste "turen" hans før fødsel og at alt herfra blir bra for deg. :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har holdt seg unna alcohol så og si hele svangerskapet. En gang på jubileumsfest er eneste gangen han har drukket... Han vil ikke ut på "fylla" så lenge jeg ikke kan det :)

 

Har sagt flere ganger at han bare kan ta seg en tur ut,men neida:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tilda med to små <3

Hei HI.

For noen svar du får.

 

Et skikkelig mannfolk vil forstå av seg selv (og ønske selv) å holde seg edru og sammen med sin kjære den siste tiden før termin.

Det naturlige er jo at paret tar denne "innspurten" sammen. At mannen hjelper ekstra til hjemme, sørger for å være tilgjengelig om han går ut (på jobb, butikken o.l.), og at han begrenser seg til toppen en øl eller to (hjemme i sofakroken eller på verandaen en fin sommerdag).

 

Det er ikke snakk om at mannen skal "slutte å leve for at du skal føde". Det er snakk om at han skal ØNSKE å starte et annerledes liv, et liv der du og den lille er i fokus. Og det er snakk om at han skal ØNSKE å være tilstede og edru når deres første barn kommer til verden.

 

For meg høres menn som ikke klarer å styre drikkingen sin noen uker når de skal bli fedre som umodne guttunger med et alkoholproblem.

Jeg synes du skal ta en skikkelig prat med mannen din om hva slags liv dere skal leve fremover, og hvilke prioriteringer man gjør som voksne, ansvarlige foreldre.

 

Jeg synes rett og slett at både innlegget ditt og mange av svarene du får var litt skremmende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde nok ikke vært begeistret om min mann hadde drukket seg langflat to uker før termin.. men min mann har vokst fra slike fakter, og jeg har ingen problemer med å la han dra ut å ta seg noen øl med kompiser så lenge jeg følte at ingenting var på gang! her gikk første fødsel fort, 4 timer fra første tegn til den lille var ute.. jeg vet at nå med nestemann går det fortere, men stoler på at han holder seg i skinnet og tar telefonen om jeg skulle ringt å ville ha han hjem!

 

du merker det GODT om det starter, og en har som regel greit med tid før det er snakk om at barnet kommer.. :) ringer du å sier du har rier så regner jeg med veien er kort både til sykehuset og til edrulig oppførsel! om ikke så er han ganske umoden og har problemer med å kontrollere inntaket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje man skal holde seg til saken, og ikke finne på nye ting?

 

For her var det hverken snakk om pils til fotballkamp eller fisketur, men fylletur på byen, om jeg skjønte det rett. Og det kan vel mannen gjøre andre ganger enn når madammen kan føde når som helst?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sier at hun kommer ikke til å føde uten varsel 2 uker før termin.. hvordan i svarte vet dere det???? En vet aldri når og hvordan fødselen blir. Å dra på fylla 2 uker før er direkte slemt gjort! Jadda det er nok av folk på sykehuset som kan støtte den fødende om mannen er for full tilå komme, men hvem vil vel ikke ha mannen sin med seg?

 

Det er kjempefeil av din mann å dra på fylla nå! Han burde vite bedre enn det! Du må si klart i fra om at du ikke skal ha med en full mann på fødselen! Og iallfall ikke en fyllesjuk mann som sitter o ghalvsover og synes synd på seg selv!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte helt ut av det blå 13 dager før termin. Søstra mi fødte 16 dager før termin med første og samme med hennes andre.

Synest ikke du er hysterisk.

Lurer litt på om dere er veldig unge, at det på et vis e normalen åbdrikke seg drita hver eneste helg, eller om han hører til et halvalkoholisert miljø/har problemer med sug etter rus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi er nok ikke de yngste men vil si jeg er ung. vi er begge 24 år. mannen min har pleid å drikke ca 2 helger i mnd. venneflokken er nokså harde på flaska om jeg kan si det sånn. men under svangerskapet har det blitt litt mindre. men nå som det nermer seg så tror jeg at han føler at han må drikke litt fra seg før han blir pappa. vi er de første i venneflokken til å få barn, og jeg tror ikke kompisene hans forstår at jeg trenger faktisk støtten hans nå mot slutten. og at jeg er veldig usikker og litt redd for å måtte gjøre alt alene. ikke det at jeg tror jeg ikke ville klart det uten han, for det hadde jeg sikkert, men jeg føler det er en ekstra trygghet å vite at han er der og at han er klar for hva enn som kan skje.

han pleier å spørre om jeg syns det er greit at han går ut å drikker med vennene og jeg føler ikke at jeg kan nekte han siden kameratene hans maser så på han og vil ha han med. men jeg sier at det er opp til han, og om han vil så får han lov. kan jo ikke bare si nei det får du ikke lov til. han bestemmer jo selv hva han skal gjøre og ikke.

men etter noen gode råd fra de av dere som ikke syns jeg er hysterisk så skal jeg snakke med han i morra når han er kommet hjem å si at jeg ønsker at han ikke skal drikke mere føre etter barnet er født og en liten stund etter.

Tusen takk for at noen av dere har sympati og ikke bare svarer kvast når en førstegangsgravid er litt fortvilet:)

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde han bare kommet hjem da:/ han har vel sovnet hos en kompis eller noe. blir helt oppgitt. det går da ann å sende sms at man ikke kommer hjem. jaja, jeg får vel bare vente.

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det beste for deg er å si til mannen din at du ikke vil at han skal drikke. Du har jo sagt til han at det er greit - og at går han ut å drikker i den tro at du synes det er greit. Han vet ikke at du innerst inne ikke synes det er greit.

 

Ta deg en prat med han og si hva du faktisk mener, ikke si at du nekter han å gå ut, men at du ønsker at han kunne være edru de siste ukene før fødselen og en tid etterpå. Om han ikke forstår dette så forklar at du er redd for at han skal være full når fødselen starter og at han ikke skal være i stand til å være med da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ganske naiv selv med mitt første barn. BF drakk selv på termindagen min. Fødte riktig nok ikke før 11 dager over men uansett. Det skulle være siste gang før vi ble en familie, greit nok det. (hadde og en vennegjeng som er relativt hard på flaska). Men når han dro på fest da ungen var 5 dager gammel, jeg såvidt kunne røre meg på grunn av keisersnitt og endel komplikasjoner da skal jeg si det mildt sagt klikka for meg. Prøvde så godt som jeg kunne å holde ut (han dro hevrtfall ut å sov på sofan), men tilslutt begynte han å arrangere feste hjemme. Selv om babyen lå trygt å senga si inne på rommet er det overhode ikke greit! Fryktet barnevern å alt det der så pakket tingene å flyttet fort som F. Han lovet gull å diamanter hele veien gjennom svangerskapet men ungen var 1 år før han begynte å stille opp som en far for h*n. Bedre sent en aldri hvertfall

 

Litt avsporing, men ville fortelle hvordan det KAN gå. Svangerskapet skal være en lykkelig tid. Dere skal jo stifte familie med alt som hører med. Du skal ikke tvinge han til å være hjemme men han skal ønske det. Dette er di siste dagene/ukene dere har alene. De er dyrebare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren til min eldste var beruset da han kom på føden for å hilse på sønnen sin (vi var ikke sammen). Gutten var 10 minutter gammel da han kom, ikke veldig berusa, men det luktet alkohol. Han hadde også tatt en øl før svangerskapskurset vi var på. De to mnd før termin fikk jeg ikke tak i han og han var aldri innom eller lignende.

 

Far til yngste var bedre, til han begynte å drikke seg fra forstanden dritings når han hadde ungene aleine (hvis jeg var borte på noe). Så han ble kasta ut etter et par år med alkoholkrangler. Nå er det nok og jeg skal ligge unna mannfolk resten av livet (tror jeg). Er idiotmagnet så best å la være..

 

Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Jeg er også førstegangs, og nervøs og spent for fødselen (har 3 måneder igjen jeg da), og skjønner deg VELDIG GODT!! Føler på akkurat de samme tingene som deg.... Blir helt sjokka over meningene til noen her inne i tillegg... "stakkar mannen, skal han liksom være edru fordi du er gravid", og "stakkar, skal han slutte å leve fordi du er selskapssyk" - type utsagn. Herregud å hjernedødt sagt. For det første går vi gravid i maaaange uker, og at noen av oss velger å si til mennene at "vi FORETREKKER" at dere er edru og i stand til å kjøre på føden / være en del av fødselen, er vel vår sak. Ikke alle som er like selvstendige, sterke og snille med mennene våre som dere er... For det andre: Slutter man å leve av å gå edru en måned? Gjør DU det selv om du må gå edru? Blir helt matt av å lese noen av innleggene her...

 

HI skriver innlegget for å få råd og hjelp, så blir hn kritisert opp og ned og i mente for at hun "nekter mannen sin å ta et par øl", hvilket hun ikke gjør. Hun nekter ham ingenting, hun er nervøs , stressa og føler seg aleine. For dere som ikke kan sette dere inn i den situasjonen - tenk dere nå om litt før dere dømmer andre og forteller andre hvordan de bør føle det. Alle svangerskap er forskjellige, ikke alle synes det er en dans på roser og bare gleder seg til fødselen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19:44 :

 

Du hadde altså skjønt det hvis det var på termin? Hvis du har barn fra før er du vel også klar over at babyer ikke alltid kommer på termin eller etterpå, men at det er normalt at de kommer 2 uker før tiden også?

 

skulle jo tro 2 uker var en evighet for de "stakkars mannfolka" som må være edru?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...