Gå til innhold

Er dette noe jeg bør bekymre meg for?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var hos legen i går 37+0, og har det to siste ukene ikke gått opp noe som helst, og har bare gått opp tilsammen 4 kg dette svangerskapet.

Hadde litt ekstra på kroppen i utgangspunktet, men er ikke overvektig.

Men magen har jo vokst og på symfysemålet ligger jeg akkurat på streken, men siden jeg ikke hadde gått opp noe ville legen ha meg på sykehuset så de kan sjekke vekstekstimeringen til babyen i magen min.

 

Kjenner jo at jeg blir litt urolig av dette..

andre som har opplevd dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er ganske normalt å gå opp lite hvis man har litt ekstra.. de siste ukene går man også vanligvis opp mindre enn før.

jeg gikk kun opp 3 kg i løpet av hele svangerskapet ;)

og gutten veide 3840 og var 51 cm og frisk og rask ;)

jordmora mi var bare glad for at jeg nesten ikke gikk opp ;)

jeg skulle se på det som en enkel slankekur ;) hehe!

var i allefall litt morro siden jeg gikk gravis sammen med ei anna dame her som er/var relativt slank og "perfekt"(selvgod) som alltid har sett ned på meg..og jeg var rimelig mye større enn henne før graviditeten.. vel hun la på seg bortimot 30 kg.. og veier nok fortsatt 10-20 kg mer enn meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjedde meg - Jeg var også overvektig og la ikkje på meg mer enn 7 kg på hele svangerskapet. (Noe som er helt normalt hos overvektige)

Jeg hadde et symfosemål på den nederste kurva hele tiden, og ble sendt til vektestimering da jeg var 34 uker på vei. Babyen var ca 15 % under skalaen, så jeg ble sjekket hver 10 dag, bare for å være sikker på at alt var bra, navlestrengen var i tipptopp stand osv.

Barnet ble litt mindre på hver estimering, så da jeg var 39 uker på vei, og barnet var 25% under skalaen, satte de meg igang - fordi de ikke turte å la meg gå lengre.

Barnet kom og var friskt og fint en uke før tiden:)

Vi har små barn i slekta, så det var nok bare genene som slo inn:)

 

Ingenting å være urolig for, de er flinke å sjekke - og skulle det være noe som gjør de urolige, så setter de deg bare igang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig at vektøkinga flater ganske mye ut på slutten, og om du har tæret litt på det du hadde fra før er nok alt i orden. Barnet får som oftest det som trengs for å utvikle seg. Ikke bekymre deg, bare vent og slapp av til neste kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da burde jeg vært sendt til kontroll...

jeg er nå 1 dag over termin og er nå 4 kg MINDRE enn jeg var på første kontroll i svangerskapet.. jeg har også litt ekstra på kroppen og ingen som har bekymra seg over det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for svar, føler meg litt roligere nå :)

Er 168 høy og veier nå 72 kg (68 kg før svangerskap), så har litt ekstra, men tror ikke jeg er overvektig.

Spiser normalt, men ikke noe særlig med usunt, (fått avsmak på søte ting når jeg er gravid).

Men legen regna med jeg skulle få dra på sykehuset og sjekke tidlig neste uke, så satser på at alt står bra til og at babyen ikke er så liten:)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble og sjekket for det samme og leie på ungen :)

 

Tøtta i magen er 14% over gjennomsnittet, men jeg har ikke gått opp noe særlig i svangerskapet heller.

 

Her er det gener og min lengde som har gjort sitt for at hun skulle bli stor sa jordmoren :)

 

Det er bare greit og bli sjekket opp en gang for mye, enn en gang for lite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...