Anonym bruker Skrevet 18. juni 2011 #1 Del Skrevet 18. juni 2011 Jeg kjenner henne ikke personlig. Hun er kjæresten av en kamerat av min mann. Men hun sitter å drikker 4-6øl hver fredag og lørdag. Hun har termin i august eller september. Jeg tenker på den stakkars babyen inne i magen som har en hjernedød mor. Men blir usikker når jeg selv aldri har sett henne drikke. Hadde du meldt vilkårlige mennesker du ikke kjenner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2011 #2 Del Skrevet 18. juni 2011 Om du har det fra sikre kilder så ville jeg ha meldt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2011 #3 Del Skrevet 18. juni 2011 meld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2011 #4 Del Skrevet 18. juni 2011 men hvordan vet du at hun drikker så mye? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2011 #5 Del Skrevet 18. juni 2011 de hører til i samme omgangskrets som oss, og jeg har en eller flere venner som har sett henne drikke hver helg. De er gjerne ute på btturer og lignende med fellesvenner av oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2011 #6 Del Skrevet 18. juni 2011 bv kan uansett ikke lage noen sak så lenge det ikke finnes noe barn ennå.. de kan kun starte undersøkelser på saker som angår barnet. dvs at barnet må være født for at de skal kunne undersøk samt innhente opplysninger.. og herreminskaper! at dere gidder?! fatter heeeeeelt ærlig ikke poenget med å drive å melde i hytt og pine! det virker som om dere er helt blotta for inteligens mange av dere "bv-meldere". hva skulle bv gjort i en sånn situasjon OM de fikk lov til å lage sak på det? gi henne husarrest. ta fra henne legetimasjon så hun ikke fikk kjøpt øl? ja greit nok at man ikke burde drikke alkohol. jeg gjorde heller ikke det. men det må da få bli vedkommenes valg! melder dere alle gravide røykere til bv også? det virker nesten som om dere synes det er så utrolin morsomt å melde folk?! *oppgitt* og du er jo heller ikke 100% sikker på at det stemmer engang! nei.. skaff deg et liv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2011 #7 Del Skrevet 18. juni 2011 Er det øl med eller uten alkohol? Ta en telefon til barnevernet, be om å være anonym, og si at du er bekymret pga rykter om mulig alkoholinntak under svangerskapet hos vedkommende. Da har du gjort NOE! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2011 #8 Del Skrevet 18. juni 2011 Det er jo selvfølgelig med alkohol. Hun er 36 år gammel og er sammen med en fyr som har tydelige alkohol-problemer. Noen ganger må de jo ha gjort en sak ut av ufødte barn ettersom det er noen som blir fratatt barna på sykehuset. Om jeg melder henne så er det absolutt ikke fordi jeg syns det er sykt gøy å melde folk. Men har aldri vært denne problemstllingen før. Og hvor lenge skal man vente med å melde da. Til barnet er født og de fortsatt drikker? Til de begynner på skolen? Når er det riktig å melde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ->>- Skrevet 18. juni 2011 #9 Del Skrevet 18. juni 2011 Til barneverntjenesten er det greiest å melde bekymring om man er bekymret for et allerede født barn. I forhold til rusbruk i svangerskapet, har sosialtjenesten noen muligheter - men ikke all verdens. Den rusbruken du beskriver vil neppe være nok til noen tvangsmessige tiltak, men det er selvsagt mulig de kan ta en telefon til dama og poengtere den skadelige effekten dette kan ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2011 #10 Del Skrevet 18. juni 2011 Selvfølgelig skal du melde. Selv om barnevernet ikke oppretter undersøkelse før etter fødsel kommer de likevel i kontakt med familien! Kanskje mor trenger opplysning, kanskje hjelp. Alkohol er uansett ikke et greit konsum under svangerskap. Hilsen barnvernpedagog. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2011 #11 Del Skrevet 18. juni 2011 Takk for saklig svar pila Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2011 #12 Del Skrevet 18. juni 2011 Å melde fra før du har snakket med vedkommende og fått et inntrykk og hennes versjon er rett og slett ondt. Hadde ei venninne som drakk litt for mye under svangerskapet( hun var 40), snakket en del med henne om dette og hun påstod at det ikke var så mye hun drakk (hadde nok redusert kraftig...). Hun mente det ikke var så farlig osv. Hadde to voksne barn fra før og forrige gang hun var gravid var det ikke sånt fokus på anti alkohol. Hun ville nok ikke innse faktum og sa til seg selv at dette var greit. Kunne drikke en flaske vin en lørdag. Jeg sa nå hva jeg mente og hun forstod,men "ville" ikke forstå heller på en måte virket det som.Vel, jeg meldte aldri fra, det hadde jeg bare ikke klart. Ungen er i dag frisk (var prematur) og har det godt. Ser for meg at om noen hadde meldt fra så kunne ungen vært i fosterhjem el.( for å dra det langt) og det hadde jo ødelagt livet til både ungen og foreldrene og gått ut over resten av familien. Tenk deg defor veeldig godt om før du begynner å rote i andres privatliv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2011 #13 Del Skrevet 18. juni 2011 JA, dette bør helt klart meldes! Kan ikke skjønne at så mange mener det ikke bør meldes fordi barnet ikke er født enda!? Ingenting er vel bedre enn om barnevernet eller andre instanser kan gripe inn i situasjonen allerede nå, og kanskje forhindre uopprettelige skader for den lille! Kanskje får den vordende mor seg en oppvekker dersom barnevernet kontakter henne. Håper du gjør noe med dette, HI! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ->>- Skrevet 18. juni 2011 #14 Del Skrevet 18. juni 2011 Barn plasseres ikke i fosterhjem med mindre de er utsatt for særdeles dårlig omsorg i hjemmet sitt. Det er veldig søkt å tenke at man ikke bør melde bekymring for barn fordi de kan komme i fosterhjem. Det kunne jo like gjerne skjedd at barnet kom til verden med føtalt alkoholsyndrom og vokste opp som alvorlig hjerneskadet og uten muligheten til et normalt liv med deg som medansvarlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2011 #15 Del Skrevet 18. juni 2011 Ikke vær så redd for barnevernet, de tar ikke ungene de gir veiledning og hjelper med å legge tilrette for familien. tenk at bare det beste kommer ut av dette ikke det negative. Husk at det noen ganger er negativt for foreldrene men det trenger det ikke være for barna:-) Foreldrene våkner kanskje og forstår at det de driver på med ikke er greit. Lykke til:-) Hilsen Pedagogisk leder:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2011 #16 Del Skrevet 18. juni 2011 Man melder ikke inn personer man ikke har advart/snakket med først. Selv om ting kan synes opplagt for deg så kan en fjær bli til atskillige høns på ryktebørsen. Vurderer du å melde fra så gi nå moren en sjanse ved å ta en prat med henne. Eller er du en pyse av verste slag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2011 #17 Del Skrevet 18. juni 2011 Stikk heller innom en helsestasjon i området hun tilhører og meld i fra til jordmoren der. Så kan de ta det videre og eventuelt ta det opp direkte med henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2011 #18 Del Skrevet 18. juni 2011 Jeg forstår ikke hvordan du VET at hun drikker... det var noen som kom bort til meg en gang jeg var på "bytur" med mannen, han drakk drinker, og jeg hadde noe som så ut som et glass med øl i hånda som jeg drakk av, hadde fått i meg 3-4 slike ila kvelden, og denne mannen følte derfor han hadde rett til å komme bort til meg og kjefte på meg for å drikke under svangeskapet, (var 36 uker på vei, så man så godt en kul), det blåste seg opp og en hel haug med andre kom bort og ga meg prekner om hvor farlig og dumt det var!! Vel..det var Muncholm jeg hadde i glassene, og det endte faktisk opp med at jeg måtte gå bort i baren å få bartenderen til å fortelle at jeg ikke drakk alkohol! Ta det med en klype salt det du hører av en som er venninne med en du kjenner som er kompisen til den og den!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2011 #19 Del Skrevet 18. juni 2011 Hmmmm, skal du fortsette å la mamman skade babyen, eller skal du gi barnet en sjanse til å bli reddet og få et normalt liv. Ja det er jaggu et vanskelig valg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2011 #20 Del Skrevet 18. juni 2011 Jeg kjenner ei som røyker og er gravid. Kan dette meldes også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2011 #21 Del Skrevet 18. juni 2011 Jeg ville ringt inn bekymring til helsestasjonen hun går til. Så kunne de som følger henne opp, og senere barnet, melde fra om det, ved behov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2011 #22 Del Skrevet 18. juni 2011 12:10: Kødder du? Morens valg om ho skal drikke eller ikke? Hva med barnets ve og vel? Sorry, men du virker helt fjern, som i det hele tatt kan forsvare det!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2011 #23 Del Skrevet 18. juni 2011 Barn får ingen fatale syndromer/skader av røyk. Alkohol derimot.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2011 #24 Del Skrevet 18. juni 2011 Mener du å si at røyk ikke er skadelig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2011 #25 Del Skrevet 18. juni 2011 Nei, man melder ikke noen til barnevernet basert på rykter man har hørt. Tenk da om det skulle vært sånn? Hver gang dere får et ufint rykte på bygda melder noen dere til bv, uansett om ryktet er falsk som f. Du kan ikke si det er alkoholfri øl eller ikke fordi DU aldri har sett henne drikke det selv!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå