Gå til innhold

Ferie og kvalm...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor går ferien for dere andre med daglig kvalme?

Vi skal på en 3 ukers camping tur med campingvogna vår... Både mann og barn gleder seg, mens jeg ikkje heilt klare dette. Har mest lyst å bare ligge på sofaen.... Har vært sykemeldt i flere uker pga kvalmen. Har SÅÅÅÅ lyst å miste denne kvalmen så vi får ein super koselig ferie sammen. Er 10+1 i dag så lever å håpet:) Reiser om ei uka..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Håper kvalmen forsvinner før ferien. Da jeg var gravid med gutten vår forsvant kvalmen nøyaktig på dagen 11+0. Håper den forsvinner så tidlig for deg også! :-)

Skrevet

Sist jeg var gravid, reiste vi til Kreta når jeg var 8 uker på vei. Holdt seriøst på å dø. Var ikke det jeg ønska meg mest, full familieferie med varme, fremmed mat og unger..

Jeg utstyrte meg med seabands og reisesyketabletter, og jammen det overlevde jeg ikke. Mannen min måtte ta det meste av barneskvalder og bading, mens jeg lå og leste på en solseng i skyggen. Jeg sverger til mine seabands nå også, tør ikke ta dem av før jeg legger meg om kvelden.

Lykke lykke til!

Skrevet

Prøv Spektro B-vit total stress. Jeg tar en tabl morgen og kveld. Det hjelper meg litt sammen med litt trening når jeg har korte gode perioder. Den inneholder også folat. Skal virke avstressende og roer magen;). Du kan høre på helsekost men den skal ikke være skadelig for fosteret. Jeg har prøvd akupressurbånd men synes den hadde mindre effekt på meg.

Lykke til;)

Skrevet

Da vil jeg virkelig anbefale deg: Pyridoksin NAF 40mg. (er egenlig en B vit. slik legen forklarte meg da). Denne får Rp.fritt på Apotek. Jeg har seriøst vert soffa sliter i 14 dager nå, var hos legen igår og fikk da Rp. på denne, selv om den er Rp. fri... Tar 1 tbl. 3 gg. daglig. I tillegg har jeg "niste" på nattbordet som jeg spiser før jeg står opp om morningen. Har ennå ikke endt opp på soffan + jeg har hengt opp litt klær ryddet og vaket litt på kjøkken og vannet blomster...

Er rett og slett helt fantastisk!;-)

Selv om det egenlig ennå er litt tidlig egenlig å uttale meg....;-)

God bedring og ikke minst, god ferie!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...