Gå til innhold

Litt av en forskjell...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står på min svangerskaps uke (33) at babyen veier ca 1500 gram,men var på ultralyd i går og da sa dem han veier 2400 gram og at de regner med en stor baby ved termin :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på ultralyd i forrige uke (uke 36), og da var min baby i magen rett i overkant av 3000 gram, og i og med at babyen legger på seg ca 200 gram i uka ligger du sikkert noenlunde likt med meg. Jeg fikk beskjed om at går jeg til termin så får jeg en baby på rundt 4000 gram, og som de sa, det er ikke noen stor baby egentlig :)

Skrevet

Ja, det var jo litt forskjell, men dersom man ikke går jevnlig til vekstestimering er det vanskelig å beregne dette. Noen ganger er det ganske store avvik på målingene på UL og den faktiske størrelsen på barnet. Noen får beskjed om at de venter store barn og barnet blir født til termin under gjennomsnittet. Jeg hadde tatt det helt med ro. Dette kan jo også jevne seg ut etterhvert. :)

Skrevet

det er litt av en forskjell ja! jeg var på ultralyd forrige fredag (36+1) å da ble frøkna målt til og være nesten 2400g. hun er nok litt lita ja, så skal på ny kontroll 24 juni:) men, man skal ikke alltid stole på disse målene :-)

Skrevet

På sidene her fra uke til uke er en et foster i uke 32 1400 g, men i andre oppslag står det eks 1900g. Gjennomsnitt fra 16-20 kanskje, det er forvirrende, men så lenge SF målene er innenfor:-) Leser også at på 90 % av barna i uke 32 har snudd seg:-) Kjenner det selv, hun presser ned:-o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...