Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 3 barn, med jentene ble jeg kvalm i uke 6-7 mens med gutten ikke før seinere, men det varte til gjengjeld lenger. Nå er jeg bare 5 uker på vei og har bare et snev av kvalme i blant. Vi rare gravide vet jo at vi å være kvalme er litt deilig og for det gir litt trygghet ;)

Når ble dere kvalme??

Ps, har forresten lest at man blir tidligere kvalm med jenter. Det stemte med meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg pleier stort sett å bli kvalm rundt uke 6.

Har også hørt det med jenter. Kanskje du venter gutt denne gangen? :-)

Skrevet

Vel, den begynte i morges når jeg sto opp og oppdaget at hunden har fått diarè i løpet av natten, og ikke klart (eller nådd?) å vekke meg. :-p

Med førstemann var jeg aldri kvalm. I svangerskap nr 2 (som desverre ble avbrutt i uke 7/8) var jeg megakvalm fra IKM. Denne gangen er jeg kommet til uke 9 uten antydning til kvalme. Bortsett fra i morges da. :-/

Skrevet

Når du måtte avbryte svangerskap 2 var det da en SA?

Er førstemann gutt eller jente?

Skrevet

Førsteman er gutt. Aborten var et resultat av bligthed ovum.

Skrevet

Forstår..huff,, det var sikkert tungt. Har lest om andre som har vært ekstremt kvalme med BO. Men da stemmer det med lite kvalme og gutt på deg og..:)

Skrevet

Med førstemann var jeg ikke kvalm i det hele tatt... Dette ble en gutt

Nå som vi venter nr 2 så har jeg vært skikkelig kvalm siden uke 6, er blitt litt mindre nå som ukene går men det kommer helt plutselig på meg og blir ganske dårlig. Er nå 9+5. Kanskje dette blir en jente da?? :)

Skrevet

Det skal du ikke se bort i fra Pippi80!:). Dette er ikke noe "kjærringråd-greier" men medisinske fakta. Om du googler litt så ser du det. Det stemte på meg! Var kvalm med gutten også men det kom senere og varte lenger. Med jentene var jeg tidlig og mye kvalm.

Denne gangen kommer det og går litt

Skrevet

Med første,som var ei jente, var jeg ikke kvalm en eneste dag. Ikke så mye som et snev engang:)

Nå har jeg vært litt sånn småuggen på morgenen i en seks ukers tid, er 11+0 idag. Ikke så kvalm at jeg har kastet opp, men det har vært nære på noen ganger:)

Nå vet jeg jo ikke hva det er denne gangen, men har en guttefølelse:)

Skrevet

Hmmm...ja, det er nok ikke noe vitenskaplig bevist at det er en regel på at det er sånn, men det KAN være sånn. Det er merkelig for jeg går liksom og ønsker at jeg var kvalm men når kvalmen kommer skjønner jeg ikke hva jeg tenker på. Og er det noe jeg husker aller best fra mine 3 barns graviditeter (de er 12, 10 og 8) er det den ulidelige kvalmen. Jeg visste jo ikke hvor jeg skulle gjøre av meg...

Skrevet

Var ikke kvalm i det hele tatt med mine 2 jenter.

Nå er jeg ca.9 uker på vei å får akupunktur for kvalme.

Jordmor spurte om det var mye stress når jeg ble gravid(og det stemte for vi sto midt i oppussing og flytting) og om det var annen barnefar(dette er også sant) Hun mente det var årsak til kvalme til meg.

Føler at akupunktur fungere for min del da (takk å lov for det) ikke lett å være mamma å ha 2 som skal hit og dit :D

Skrevet

Stress i det man blir gravid eller at stress forsterker kvalmen?

Annen far til denne også enn de tre andre så det kan nok tenkes dette blir et helt annet svangerskap

Skrevet

Med begge jentene ble jeg kvalm rundt uke 6, og kastet opp daglig hele svangerskapet, dog med en "god periode" rundt ultralydtider og et par uker frem i tid. Svangerskap nr 2 var mye tøffere enn nr 1, da kastet jeg opp ALT jeg fikk i meg og raste ned i vekt. Denne gangen kom morgenkvalmen snikende rundt uke 5, men i uke 6-7 begynte jeg å kaste opp. Nå er jeg 7+6 i dag og jeg kaster opp mer og mer..men fungerer iallefall deler av dagen..Blææh..håper det gir seg tidligere denne gangen :-)

Skrevet

:-) med førstemann var jeg ganske kvalm frem til uke 13- 14 - det var jente. Med nummer to var jeg ekstremt kvalm og ble innlagt på sykehus i uke 10 - det var gutt. Så var jeg gravid for tredje gang men som endte opp i MA i uke 11 og da var jeg vedig veldig kvalm.... Nå er jeg gravid for fjerde gang i uke 7-8 og er nesten ikke kvalm i hele tatt (foreløpig).... så jeg skjønner ingenting ;-).... og det å ikke være kvalm gir også grunn til å bekymre seg :-( - man skal jo bekymre seg for det meste ;-)

Skrevet

Hmm...det virker som det ikke er noe regel for dette med kvalme! Jeg har også hørt om andre som har vært superkvalme og mistet og mange som ikke har vært kvalme et sekund hvor det har gått fint. Er det samme barnefar erm?

Skrevet

Jepp, samme barnefar :-) men i andre svangerskap (da jeg ble innlagt) var det veldig mye stress når jeg ble gravid og tiden etterpå- flytting, jobbytte osv... helsesøster mente at kvalmen helt klart var stressrelatert- så kanskje det kan ha vært medvirkende årsak da??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...