Gå til innhold

spør rett ut jeg ,. Noen som kan annbefale privat lege i oslo eller omegn som er snille med sovepiller?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Legen min skal i permisjon og den legen som skal overta er vist sær på dette med sovepiller. Jeg missbruker ikke. tar en pille daglig når jeg legger meg for å fungere som mor og arbeidstaker legen min og jeg var så fortvilet når jeg var sykemeldt for 3 eller 4 gang pga muskelsmerter og utslitthet. Gikk fra bussen med lukkede øyne,

Når jeg tar disse pillene kan jeg fungere normalt dagen etter ikke noe stress eller vondter.

ønsker ikke å slutte på det enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke, men jeg vil anbefale deg å google 5 htp, det får man kjøpt fra div nettbutikker. Finn en engelsk en, da er det lovlig:)

 

5 htp har hjulpet meg masse med søvn og jeg føler meg bedre psykisk. Det skal også hjelpe mot muskelsmerter som fra fibromyalgi.

 

Anbefales virkelig altså

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare å få nåværende lege til å skrive i journalen din at du skal fortsette med disse pillene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du faktisk ikke misbruker de, og du har en avtale med legen din om dette så kan ikke vikarlegen nekte deg det.

Ellers så kan du vel få en resept av legen din før han går i ferie, som holder til han er tilbake??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skal i 6 mnd studie eller noe. men kan jo be han å skrive i jornalen min om hva og hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kanskje litt dårlig gjort mot en lege som har vært snill med deg, å navngi han på internett? Spørs hvor lang tid det går før helsetilsynet dukker opp da, ja.

 

Røyk litt hasj istedenfor du.

 

 

Mr. Perfect

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er ikke jeg utdannet lege, så jeg skal ikke uttale meg om diagnosen din. MEN jeg må si at det er noe som skurrer her, i mine øyne. Hvis du er så avhengig, medisinsk sett, har du vært utredet for det? Kan det være ME, eller depresjoner, eller noen spesiell grunn til trettheten din? Normalt friske mennesker trenger ikke sovetabletter til å komme seg igjennom livet, og muskelsmerter og utslitthet (som du kaller det) kommer gjerne av noe. Hvis den nye legen ikke vil gi deg sovetabletter så begynner jeg jo å stusse på forklaringen din. For om du har en "gyldig" grunn, pga diagnosen din, til å få tablettene, hvorfor skulle den nye legen nekte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min skriver ut i hytt og pine. har sovepilleresepter liggende som burde holde til jeg er 80. Men tenker ikke å oute fine legen her nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ingen diagnose for å få sovepiller. Du har kanskje ikke erfart at å ikke få sove over lengre tid fører til muskelsmerter og utslitthet? Det har jeg, har klart å komme på track igjen uten sovepiller, men har full forståelse for de som trenger litt hjelp en periode.

 

Til HI

Jeg syns du skal gi den nye legen en sjanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hengt ut navnet tillegen her, Det var ikke min ide og strate på disse pillene, men de virker så foreløpig har vi brukt disse, er hennvist for utredning om hva dette kan være.

For noe er jo galt. Men når jeg får sove ordentlig er jeg symptomfri dagenen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til 10:55

Jo, jeg har faktisk erfart hvordan det er å ikke få sove over lenger tid, og jeg fikk andre plager av det, jeg som andre. Men jeg kom meg igjennom det uten å sløve meg ned.

Men jeg forstår ikke hvorfor hi mener at den nye legen ikke skulle mene hun har en gyldig grunn når den andre legen tydeligvis mener det. Kan det være at det har vært en "lettvint" løsning å ta sovemedisin, og at den andre legen mener hi må ta tak i problemet fra en annen vinkel? Er det jeg mener..

 

Er ikke lenge siden noen her inne innrømmet å misbruke sovemedisin og skulle ha hjelp av oss til å få tak i tabletter, så det er vel ikke så rart man kan tro at dette er den samme personen.

 

10:49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, jeg så nå at det var permisjon og ikke ferie (jeg er mer enn klar for ferie selv, kan være derfor...) :o)

 

Som du sier, noe er galt. Og så lenge pillene fungerer, så bør du også fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...