Gå til innhold

Venter og venter....


a'Nöel

Anbefalte innlegg

På mensen..

Hadde en SA den 16.mai, og har ikke sett snurten til mensen enda. Har hatt flere SA og da har jeg fått mensen til vanlig tid etterpå, så dette er uvant.. Var ikke langt på vei heller, maks fem uker..

 

Har hatt noen graviditetssymptomer, som kvalme om morgen og kveld, svimmelhet, og stikninger i brystvorter og livmor, så jeg tok en test på mandag, negativ..

 

Idag er det tredje dagen med " Nå kommer mensen"-følelse, jeg løper på do i ett sett for å sjekke papiret/trusa, men ingenting skjer..

 

Jeg kan jo bare ta en test for å se om den blir positiv nå, men jeg tør ikke.. Tenker bare at om jeg tar testen nå, får jeg negativ, så kommer mensen en time etterpå, hehe..

 

Er det noen av dere som har blitt gravide rett etter en SA, uten å få mensen først?

 

Legen min "rådet" meg til å ikke bli gravid før jeg hadde hatt mensen en gang først, men vi har jo hatt sex etterpå liksom, så alt kan ha skjedd..:) Håper og håper, men er litt redd for å håpe for mye også. For mange ganger har jeg fått positiv test, men mistet.. Heldigvis har vi en toåring fra før som vi storkoser oss sammen med...:)

 

Nå håper jeg egentlig bare at mensen snart kommer, slik at vi kan begynne prøvingen igjen, selvom jeg begynner å bli litt smålei nå etter å ha prøvd siden november..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vel ingen gode råd, annet enn at jeg også håper på at du har blitt gravid på nytt :-) Synes forøvrig at det varierer litt hva legen anbefaler? Noen sier at det bare er å kjøre på, men andre sier at man bør vente både en og tre måneder før man prøver igjen. Jaja, nei, dersom det er slik at HCg fra forrige graviditet skulle være ute nå, så hadde jeg bare tatt en test jeg. Bli ferdig med elendigheta! ;-)

 

Ble det forresten bekreftet sa med ultralyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hcg'et er ute av kroppen ja. Et par dager etter at jeg begynte å blø (SA), var testen mye svakere, og som sagt, negativ på mandag...:) Så det er jo på en måte veldig greit å vite!:)

 

Forrige gang jeg mistet (da jeg var endel lenger på vei) fikk jeg beskjed av gynekologen min om å bare kjøre på når vi var klare for det, så tror ikke akkurat at det gjør noe å bli gravid rett etter en SA. Er vel bare for at det skal bli enklere for legen å evt. finne ut en termindato tror jeg?

 

Får nok ta en test imorra tenker jeg, om ikke mensen plutselig dukker opp i natt;) Utrolig merkelig dette, å gå rundt å føle at mensen er kommet, så er det ingenting der. Je gprøvde å forklare følelsen for mannen min, men det ble visst litt for mye informasjon, hehehe:)

 

Jeg har forresten også fått henvisning til gynekolog for å prøve å finne ut av hvorfor jeg fortsetter å miste sånn. Har jo hatt fire SA til nå, to ganger før jeg fikk datteren min, og to ganger nå... Er vanlig å miste, men ikke så mange ganger tenker jeg.. Jaja, timen jeg fikk er ikke før langt uti september (fikk først en langt uti november, hehe), så forhåpentligvis er jeg iallfall gravid lenge før den tid....:)

 

Legen min har iallfall lovet meg at jeg skal få tidlig UL når jeg engang blir gravid, så det blir jo godt:) Er liksom en beroligende ting det, å se et bankende hjerte i åttende uke, istedet for å vente helt til i uke 18... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja... Nei, det er jo ikke uvanlig å miste, men å miste 4 ganger er nå ganske så voldsomt synes jeg! Fra du får tidlig ul ja. Er noe å se det lille hjerte banke ;-)

 

Du får oppdatere etter at test er tatt. Jeg har trua!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...