Gå til innhold

hun gir så fort opp!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg har ei jente på 1 år som ikke eier tålmodighet!og kanskje er det vår feil?

Hvis hun foreksempel leker med en putteboks og ikke får klossene i så "klikker" hun!Hun hyler og kaster bitene avsted....

Hun er ille å ha med i butikkene også...kan ikke stå i ro og prate med noen/vente i lang kø da blir hyler hun!!!

 

Hva skal jeg gjøre med dette?:S Tar imot alt av tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer litt på hvordan dere som foreldre reagerer når hun feks. begynner å hyle hvis dere står i lang kø...? Jeg tenker at rett og slett bite tennene sammen og bare ignorere henne når hun har slik oppførsel kan være en strategi å prøve ut. Men det er jo litt vanskelig når barnet er så lite, det skjønner jeg.

 

Kanskje noen mer erfarne mødre her har noen bedre tips enn jeg har. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enten går jeg ut om vi begge er med eller så prøver vi å distrahere henne med noe annet. Jeg føler alle ser på oss om hun slår seg vrang:( føler meg som en skikkelig dårlig mor:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei jente som klikker på samme måten som din:) Trassen kom mye før 3 årsalderen her;)

Jeg bruker oftest å overse det - men ikke alltid like enkelt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff ja det er ikke lett:( vil jo gjerne ta henne med på plasser, men føler at jeg orker det når det blir slikt:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, HI, du gjør alt rett for å forsterke denne hylingen. La meg forsøke å forklare:

 

Ida og mor er i butikken. Mor stopper for å prate med en venn. Ida hyler. Konsekvens: mor og Ida forlater butikken. Hensikt oppnådd!

 

Ida og mor er i butikken. Mor stopper for å prate med en venn. Ida hyler. Konsekvens: mor finner frem sjokolade og en leke og spiller klovn. Hensikt oppnådd!

 

Overse! Når hun blir litt større og syns det er gøy å være på butikk kan metoden hvor man tar barnet med ut av butikken fungere. Men ikke så lenge hennes univers dreier seg omkring å ha mors/fars fulle oppmerksomhet. Da tjener hun kun på å bli tatt med ut i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La de stirre!! Det spiller ikke noen rolle hva fremmende mennesker tror om situasjonen, det viktigste er at du får gjennombrudd og en slutt på oppførselen til mini :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn var sønnen min også, hver gang jeg skulle betale.

jeg syns det var helt foreferdelig og følte at alle rundt var oppgitt over hylingen hans. så jeg gjorde alt for å få stoppet den. ga han masse oppmerksomhet osv. så da skjønte han at om han var vrang fikk han det som han ville.

 

men tulslutt valgte jeg å overse det, til tross for stygge blikk fra andre,,. etter 5-6 butikkturer hvor jeg ikke ga han oppmerksomhet for hans dårlige oppførsel så sluttet han med oppførselen sin. etter det har han ikke slått seg vrang i kassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra beskrevet, du over her. =) Hylingen er ofte et tegn på ønsket oppmerksomhet, eller forsøk på å kontrollere situasjonen. Og gir vi etter er hensikten oppnådd, som hun forklarer :)

 

her i huset må de bare pent vente. Blir det hyl, javel.. Da bare snakker jeg til dem med rolig, men bestemt, stemme og sier at nå må du vente til jeg er ferdig. Og om folk stirrer, la dem stirre. Jeg pleier å sende de frustrerte foreldrene et oppmuntrende smil eller kan kommentere noe ala; "jeg vet hva dere går igjennom, er glad det ikke bare er vi som har det sånn" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...