Gå til innhold

Har så lyst å bytte navnet. på gutten min, men han er fire år...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Navnet i seg selv er fint nok, han heter Lukas, men det har blitt så altfor poppis! Pappan var nok den som vippet pinnen til slutt ang valg. Jeg hang meg på men har aldri følt at jeg har vært helt fornøyd med navnevalget.... Han fikk riktignok navnet før det steg til helt til topps, og er nå 4 år.... Har en stund tenkt på å forandre det til Ludvik, (litt likt mtp bokstaver i navnet). Men selvfølgelig et helt annet navn....

Og han er fire år.... Bør vel bare foerene meg med navnet som han har nå.... Synes dere det er helt på viddene å forandre på et navn til en fireåring? Regner med at de fleste vil synes det, og tør nesten ikke tenke tanken på å ta det opp med familie etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør vel la guttungen hete det han heter nå ja, hvorfor forvirre han bare fordi du synes navnet er blitt så poppis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rist fra deg tanken, og forsøk å innse at han ER Lukas nå. Både i egne og andres øyne!

(Og dessuten: Hva så om det er populært? Betyr jo bare at mange liker det. Gjør det noe da? Dette skriver jeg fordi jeg faktisk mener det, selv om mine egne barn ikke har vanlige/populære navn..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men du kan absolutt ikke bytte navn på en fireåring;)

Du får heller kalle en eventuell nestemann for Ludvig. Dessuten så er jo Ludvig på vei opp nå også. Jeg har tre venninner med små Ludvig'er. Navnet blir jo ikke mindre fint bare fordi flere heter det..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du ikke har det så lett om du ikke har blitt komfortabel med navnet Lucas. Men, du kan nesten ikke bytte navn, han er jo 4 år, og han ER jo Lucas. Du må ikke bytte, det ville jo vært krise for han. Men kan du ikke heller legge til et navn da? Lucas Johannes, Lucas Kristoffer eller noe annet? Når han omsider evt blir vandt med det nye mellomnavnet, går det jo ann å kalle ham for mellomnavnet etterhvert...?!

Vet hvor vondt det er å ikke ha et navn som du er fornøyd med. Jeg har nettopp byttet på min datter(se tidligere innlegg her på DIB), men hun var bare ett år. Og det var forferdelig å si dette til familien..... (Men jeg byttet til hennes mellomnavn), og de holder på å vende seg til å bruke mellomnavnet nå....

Forøvrig synes jeg Lukas/Lucas er et nydelig navn! :-)

Stor klem til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er noen trøst, på syns jeg Lukas er det fineste guttenavnet som finnes. Er en grunn til at det er så populært. Behold navnet hans du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt, jeg har en Tobias som jeg mer enn gjerne hadde byttet navn på, men ser jo at det ikke går....

Jeg tenkte på å gjøre det når han var 1,5 år, men det ble ramaskrik og faren hans nektet så da var det bare å la det ligge for min del, begge foresatte måtte skrive under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...