Gå til innhold

Grøtt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

starta med risgrøt laga på rismel, morsmelk og litt vann.. litt olje og jerndråper, så har du en skikkelig god grøt som ikke smaker kunstig søtt som mange ferdiggrøter gjør... starta ca. 5mnd.. etterhvert tok jeg i litt fruktmos av diverse frukter.. mye pære og banan.. hjemmelaga, men også noe ferdig... men syns det er dyrt med ferdige.. kan lage veldig enkelt selv og fryse ned i isterningsbakker... etterhvert kan du bruke finhvalsa havregryn, hirse og andre korntyper.. men de skal ikke ha gluten før de er 6mnd... og hvis du lager selv unngår du også kumelk.. for det er det i nestle sine....

 

syns det er best med hjemmelaga mat, og det er faktisk ikke så vanskelig som alle skal ha det til.... brukte nestle når vi var på farta.... når vi begynte med middag så lagde jeg også mos av diverse rotfrukter og det vi spiste.. ikke salt, og igjen husk en slatt olje.... lillemann spytte uansett ut de middagsglassene, og det skjønner jeg godt.. smaker jo høgg...

 

Håper jeg fikk inspirert deg litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

startet med holles hirsegrøt da han var 4 mnd, hirse er veldig rikt på jern og mildt for små mager. Kan blandes med mm, mme eller vann.

Gikk så over på andre grøter, han blir lett grøtlei. Hjemmelaget grøt er æsj synes han, klissete og greier men hjemmelaget middag er best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...