Gå til innhold

Gaver til lærere


Lektor Doppler med tillegg

Anbefalte innlegg

på den nevnte avslutning så ble det delt ut gaver til kontaktlærere, og jeg tenker at her har det gått over alle støvleskaft. De fikk gaver for ca 1500 hver, en fikk iPod, en fikk klokke, en fikk gavekort og i tillegg fikk de en diger hortensia med sinkbøtte. Det er jo fint at elevene setter pris på lærere, men man trenger jo ikke mer enn en blomst, for det er handligen som teller ikke prisen.

 

Og ja, jeg fikk blomster av elevene mine, favorittblomsten min lisianthus, blå, med noe hvitt fyll. Og jeg begynte å grine. Jeg hadde ikke blitt hverken gladere eller mer rørt om de ga meg Ipod eller klokke.

 

Er det bare jeg som er mot kjøpekjøpekjøpe, eller er 1500 i gave til en lærer du hat hatt i tre år overkill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke fått noen gave:( (men jeg er ikke kontaktlærer heller...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fikk alle lærere som hadde vært med en blomsterbukett, og det er jeg ikke i mot, men gaver til over tusen pr kontaktlærer synes jeg er overkill

 

Da har du sikkert ikke vært noen god lærer du da? Jeg får heller ikke gaver hvert år, kanskje mer i snitt hvert tredje. Derfor blir jeg så veldig glad når elevene viser at de setter pris på meg og har samlet sammen til en blomst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sug lut

Overkill. Men det er overkillgenerasjonen og deres deltidsoverkillforeldre du snakker om. De som mener det er en nødvendighet å bytte ut kjøkkenet fordi det er feil farge, og som har griller større enn bilen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel når vi gikk ut av tiende klasse fikk læreren blomster og spiselig undertøy. Det var to jenter som skulle stå for shoppingen og hadde det veldig moro...

 

Si en klasse har 25-30 elever og alle gir 50kr så blir jo det ca 1500. Er enig i at det er mye og at man godt kunne ha gitt 30kr pr elev eller noe i den duren.

 

Jeg er nettopp ferdig med masteren. Skal ta et år til og så er det ut i skolen. Håper jo at mine elever vil gi meg en liten oppmerksomhet hvis jeg har hatt de i tre år, men helst ikke spiselig undertøy;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var en av lærerne som fikk gavekort på klær fordi elevene syntes garderoben hans var litt slitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst??!! Haha:P Syntes faktisk den var litt bra jeg da! Jeg har en slitt garderobe og hadde med glede tatt imot det. Men nå mener jeg selv at jeg har slitte klær da. Hvis den læreren ikke mente det kan det jo virke fornærmende.

 

 

Jeg syntes iallefall det er positivt at elvene/foreldrene viser at de setter pris på lærene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En blomst er mer enn nok, det blir i alle fall jeg glad for. Jeg er ikke kontaktlærer i år men fikk blomst alikevel:))) Men etter noen dager fikk jeg gave av en elev (smykke, sikket til 2-400,-), da ble jeg veldig rørt men jeg måtte sjekke ut med ledelsen om det var ok å ta imot - jeg syntes det var litt i overkant. Syntes ikke elever eller foreldre skal bruke pengene sine på meg.... selvom det var veldig hyggelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest amandine

Til mine barns lærere og også tilsvarende i bhg gir vi alltid en liten oppmerksomhet til jul og sommer. I år en det en ped leder og to lærere som skal ut på andre eventyr, disse får nok en litt større oppmerksomhet. Til jul kjøpte jeg for eksempel tre buketter amaryllis, ga en enkelt blomst til hver og legger ved et kort som sier at vi setter utrolig stor pris på den jobben de gjør. Det trenger ikke være mye, men disse personene setter varige spor i mine barn, de er engasjerte og oppriktig glade i barna mine. Jeg er enormt takknemlig for at mine barn møter så flotte mennesker på sin vei(nesten uten unntak),- og det synes jeg er viktig å vise, både for deres del og faktisk for min egen.

Jeg er kjempepriviligert som har barn med en flott skolehverdag, - det legger verdens beste grunnmur i livene deres hva skolegang angår, og jeg synes det er viktig å vise at vi ser lærerne og jobben de gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men viser du egentlig din takk noe bedre om du kjøper en fin blomst, eller om du kjøper en iPod? Det går jo en grense for hva som er ok og hva som er kleint tenker jeg. Og jeg synes iPod er kleint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest amandine

Blomsten(som Broremann selv valgte) var egentlig bare vedheng til kortet som han tegnet selv og skrev på, og som jeg skrev på på baksiden. I går kveld tikket det inn sms fra meget rørt, takknemlig og søt lærer(som skal slutte og blir dypt savnet), som bekrefter det jeg tenker, nemlig at blomsten bare er vedheng, og at gode ord aldri er feil. Det som betyr noe er for meg å få sagt og gjort klinkende klart hvor viktig jobben hun har gjort er for oss, for barnet mitt og familien min.

For meg er en blomst et vedheng til et kort og noe helt annet enn en ipod eller et gavekort.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...