Gå til innhold

Hvilke sære ting forsterker kvalmen deres? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

-Første gang jeg var gravid kjøpte jeg en rød jakke og en ganske knall blå genser. Dette brukte jeg før jeg visste at jeg var gravid, mens kvalmen kom snikende. Jeg mått bare gi vekk klærne, og taklet ikke knalle farger på lenge!

-2 gang pusset vi opp badet, og den spesielle nybadlukten gjorde meg kvalm mange mnd etter at graviditeten var over.

-Denne gang har vi kjøpt ny bil. Det har vært så mye frem og tilbake, vi har saumfart bilbutikkene og jeg har studert hver eneste bil som har kjørt forbi. Nå.. jeg må bare lukke øynene i det jeg går forbi parkeringsplasser med mange biler, jeg greier ikke se på fargene eller merkene.. og jeg gruer meg faktisk litt til nybilen kommer på plass... ;) (og ikke minst til en ukes bilferie siste kvalmeuken..!)

Må jo bare le av det, men sprøtt at slike ting kan virke så inn! Flere som har det slik? Lukter, syn, smak...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke så sært kanskje, men sliter ved lunsj når kolleger spiser noe som lukter (nesten uansett hva). De verste dagene med kvalme sniker jeg meg unna og spiser lunsj ved pulten bare for å slippe å risikere å kjenne maten vokse i munnen pga at en stakkars uskyldig kollega har valgt makrell til lunsj;)

Skrevet

Jeg blir fortsatt lett uvel av å høre meldingslyden jeg hadde på telefonen min under forrige svangerskap, hvor jeg var veldig kvalm. Måtte spørre en kollega om han pent kunne endre den...

Nå er guacamole omtrent det verste jeg kan tenke meg, ved siden av tatziki. Aner ikke hvorfor. Forrige gang var det grønn paprika.

Skrevet

Jeg har en jobb hvor jeg må ha mye klientsamtaler, mange av utenlandsk opprinnelse. Mange av disse lukter "rare" matlukter, sterke parfymelukter, litt dårlig hygiene osv, jeg har aldri reagert på dette før, men i det siste har jeg måtte avbryte samtaler fordi jeg bare sitter og brekker meg og må gå ut av rommet. Slipper heldigvis dette nå, for ble sykemeldt på grunn av kvalme og oppkast, og av den grunn ikke greide å utføre jobben i det hele tatt.

Ellers er lukten av stekt/grillet mat ikke så stas for tiden, og jeg elsker jo grillmat, sånn egentlig :)

Skrevet

Jeg blir også fryktelig kvalm av "rare" menneskelukter. Jobber rett ved et legekontor, og går forbi venteværelset der flere ganger om dagen. Har aldri før tenkt på at det er så mange gamle mennesker der som lukter ekkelt..

Jeg takler heller ikke lukten ved inngangen til jobben min - det lukter jord (en lukt jeg vanligvis liker veldig godt). Jeg blir også kvalm ved tanken på sjampinjonger og brekker meg når jeg åpner kjøleskapet hvis det står en åpen maisboks der (begge deler liker jeg egentlig veldig godt).

Til gjengjeld kan jeg stå og lukte på vasketablettene til oppvaskmaskinen i 10 minutter.. Mmmm..

Jammen blir man litt rar når man er gravid.

Skrevet

haha, har ikke noen sånner veldig sære ting som forsterker kvalmen egentlig! :P Med førstemann fantes jeg ikke kvalm så.. Og denne gangen merker jeg det en hel del!

Men mennesker som tygger knasende mat er skikkelig ille, kjenner jeg blir både svimmel og kvalm av det. Og grøt klarer jeg ikke tanken på en gang, samme fløte-iser, kremer og slikt...

Mens lukten av bil fra den fremfor (som jeg ikke likte eller hadde noe særlig formening om før), syns jeg nå er god ;) heh..

Skrevet

Ehhh... Jeg føler meg litt uheldig.

Jeg takler IKKE middag, spesielt klarer jeg ikke å lage den selv. Bare tanken på middag gjør meg kvalm og dårlig. Så mannen er pent nødt til å lære seg å lage middag selv (kanskje på tide?) hehe...

Ellers så merker jeg jo at jeg reagerer mye mer på lukter, spesielt sånne forbipaserende lukter, som en våt hund. ÆSJ!

Så her blir det mye eksotisk frukt, det er godt!

Skrevet

Sist jeg var gravid fikk jeg helt fnatt av alt som hadde lukt som minnet om tomatsuppe. Liker vanligvis tomatsuppe, men som nærmeste kontor til pauserommet/kantinen var det aldelse ikke noe stas at "lunsj-dama" hadde dilla på minestronesuppe de første månedene av graviditeten.

Skrevet

Hvis jeg bøyer meg ned og røyser meg blir jeg automatisk kvalm, og den henger igjen i 20 minutter. Biff straganoff er grusomt, tørrfisk! Har ikke lagt merke til så mye annet.

Skrevet

Alt som er normalt -

Parfyme

Såpe

Vaskemiddel

Tøymykner

Deodoranter

Blomster, ja alt som er vanlig at lukter godt. Har nylig pusset opp gngen og den gkan jeg ikke gå i. Lkta av maling som var der før gjorde meg så kvalm at bare jeg ser gangen så kaster jeg opp.. Phew... Og ser jeg en røyk på tv er det nok til at bøtta må fram : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...