Gå til innhold

Hvordan er det å bli satt igang? (fødsel)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble satt igang med modningsgel 12 dager over termin.

Riene kommer hyppigere når man settes igang, så det gikk i ett med 1 minutt rier og knapt et minutt pause helt fra gelen ble satt til babyen var ute 19 timer senere.

Fordi jeg ikke fantes moden når jeg ble satt igang tok det ekstra lang tid med åpning de siste cm og jordmor måtte hjelpe til med å tøye og dra i den siste kanten.

 

Har hørt flere si at igangsatte fødsler er tøffere enn andre, men jeg har aldri opplevd annet og synes egentlig ikke det var så ille som mange sier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21:47, godt å høre at du ikke synes det var så ille... =)

 

Dere to andre, hørtes ut som veldig intense fødsler ja =( usj usj.... håper ikke min blir like intens.. Kanskje det har noe å si også at jeg er 3gangs fødene!!?? hååååpe det.. hehe =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble satt i gang med ballong 10 dager over termin pga mye fostervann og svangerskapsdiabetes. Riene startet da av seg selv, og gjorde sånn at jeg ble moden og hadde 3 cm åpning. Derfra tok dem vannet mitt, som var misfarget så dem ga meg drypp. Hadde ingen pause mellom riene og fikk nesten ikke puste, babyen min fikk veldig høy puls av det så de fikk anestesilegen ned på føden innen 5 min for å gi meg epidural. Epiduralen virka, men dryppet hadde ikke gitt så stor effekt som ventet. Hadde bare 4 cm åpning så de satte opp dryppet. 10 min senere hadde jeg full åpning, og skikkelig pressrier. Pressriene var skikkelig deilige, var glad for at de vonde riene var over, og hun var ute 38 min etter første pressrie. Jeg var jo første gangs så det er kanskje litt anerledes, dessuten hadde ikke jeg bruk for de hormonpillene så vet ikke hvordan det er. Lykke til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for din historie =)

jeg vet jo ikke hvordan jeg evt blir satt igang.. ballong, gele, piller eller bare at de tar vannet... så blir spennende å se om de gjør noe eller ikke..

Er pga mye fostervann jeg evt blir satt igang..

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...