Gå til innhold

Hadde dere reagert på dette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mine barn på snart 3 og 4 år går i samme barnehage, den ene på stor avd og den andre på liten.

 

Idag skulle de ut på tur til nærmeste tettsted, på teater og litt sånt.

Jeg trodde det bare var stot avd som skulle dra, men tydeligvis hadde det sittet lapp oppe for de små også.-

 

Når jeg hentet dem i bhg så sa den ene ansatte på liten avd at sønnen min hadde blitt lei seg og fornærmet idag fordi da han hadde blitt lagt ute i vogna for å sove så hadde de andre dratt på tur.

 

Hun sa at de hadde ikke kapasitet til å ha med alle barna, så 3 på liten avd måtte bli igjen, sønnen min, en liten som er 1 år yngre og en til som er like gammel som sønnen min.

 

Jeg skjønner jo at ikke alle kan være med, men det var ikke de 3 yngste som var igjen.... hva var grunnen til at akkurat min ikke fikk være med?

 

Jeg glemte jo selvfølgelig å spørre dette i bhg da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De burde vite bedre i en slik institusjon enn å forskjellsbehandle barna, Forstår deg godt.Kunne de ikke delt gruppen i to så alle fikk vært med hver sin dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De valgte vel kanskje å beholde de barna som fortsatt sover på dagen? Ofte sånn vi "valgte" ut hvem som skulle være igjen.

Hvis det ikke var tilfelle så hadde jeg reagert på at det ikke var de tre yngste som ble igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet ikke. tror det er flere som sover, men er ikke sikker. men han er jo såpass stor at han skjønte dette veldig godt. og han ble lagt akkurat når de gikk.syns veldig synd på han, så kjipt.

 

Hadde det vært flere som var igjen hadde det blitt noe annet, men bare 3 stk....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whaat? Gjør de virkelig sånt? Stakkars barnet ditt, jeg hadde blitt sint å tatt det opp,om gutten din skjønte at han ikke fikk vært med så burde de ikke ha gjort det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle hele barnehagen på tur? Også hadde de ikke kapasitet til å ta med 3 stk av de? Den skjønte ikke jeg.

 

Enten tar man med alle, eller man tar med grupper. Man lar ikke 3 vilkårlige barn bli igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja hele barnehagen skulle dra (liten barnehage med 1 stor og 1 liten avdeling), men så hadde de ikke kapasitet til å ha med alle, så 3 barn måtte være igjen. fikk så vondt av gutten min.

 

blir det for teit å si noe mere om det på mandag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, lord. Dette må du ta opp.

 

Hvis det er en liten barnehage så må de heller sende ene avdelingen en dag og den andre en annen dag hvis problemet er kapasitet.

 

Hvis han ble valgt til å være igjen pga at du ikke hadde med bilstol siden du ikke viste han skulle på tur, så kunne de vel ringe deg og oppklare om du hadde glemt det?

 

Eller hva med at de burde si da du leverte han at "idag skal vi på tur :)" sånn at dere fikk snakket om dette på forhånd? Det kunne jo hende du hadde forbredt han på at dette skulle bli kjekt.

 

Evt. så måtte de tre aller minste blitt igjen mener jeg. Å da burde de fått en kjekk skogstur med grilling eller noe som gjorde at deres dag også ble kjekkere enn vanlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skulle ta toget, så ingen skulle ha med bilsete.

 

De kunne jo ha spurt om noen foreldre kunne være med, det har de gjort før...

 

Ja dette syns jeg var kjipt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det bare var 3 barn igjen i hele barnehagen, så ville jeg reagert ja.

Med mindre det var pga soving. Teater er ikke tingen dersom ungen ikke klarer seg uten den daglige duppen:)

 

Men ser virkelig ikke hvorfor du blander inn søskenforhold her. Barnehagen skal iallefall ikke forskjellbehandle barna utfra hvem som har søsken på stor avdeling eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har vel ikke blandet inn søskenforholden her? Jeg mener ikke at de burde bli behandlet likt fordi de er søsken.

hvor fikk du det ifra?

 

Jeg bare forklarte hele situasjonen... visste bare at storebror skulle på tur.

 

men fikk vite etterpå at alle hadde dratt, untatt disse 3.

 

Han er ikke helt avhengig av å sove, han sover alltid i barnehage, men ikke hjemme.

 

Det var sånn ute teater, gratis for alle som ville. og det var ikke alle sovende barn som måtte bli igjen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...