Gå til innhold

Skal på jobbintervju, men.....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

vil bare ha jobben dersom den er bedre betalt enn den jobben jeg har. Slik jeg vurderer det er jobben jeg har og jobben jeg skal på intervju vedr. like attraktive, så jeg vil ikke bytte dersom det ikke fører til mer i potten.

 

Står bare "lønn etter avtale" i annonsen. Stillingen er personalkonsulent i et stort firma.

 

Hvordan komme inn på lønn på intervjuet? (har bare søkt stillinger i det offentlige etter tariff tidligere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, det er ikke det første jeg ville tatt opp. Men noen firmaer spør om forventinger til lønn. Det er ikke sikkert du blir tilbudt jobben engang.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke nødvendigvis få vite noe om lønnen i intervjuet, men hvis de tilbyr deg jobben så spør man jo om lønn før man sier ja takk til stillingen. Det er klart at de fleste lurer på hva lønnen er, men det å spørre om det ville ikke jeg gjort.

 

Hvis de ikke tilbyr deg en lønn som er tilfredstillende for deg så kan du jo prøve å presse den oppover ved en eventuell ansettelse. Hvis de ikke går like høyt som du ønsker så takker du pent nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør i første omgang om det er 2. gangsintervjuer planlagt. Da pleier intervjurunde to å være stedet å ta det opp.

 

Du ellers vanlig å forhandle et tilbud fra arbeidsgiver opp med en 20- 30 000 per år. Har de ikke noe å gå på sier de bare nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid tidligere fått stillingen der jeg har vært på intervju. Tror grunnen til det er at jeg er veldig skjerpet og motivert når det er noe jeg virkelig vil. Jeg syns det er vanskelig å fremvise stor interesse og motivasjon for stillingen når jeg ikke har noen anelse om hva lønnen er.

 

Men om det ikke er skikk og bruk å spørre, ja så får jeg vente i spenning da:)

 

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er ikke normalt å ta opp lønn i førstegangsintervju om ikke arb.giver spør. Om de vil ha deg diskuterer du lønn når du får tilbud om jobb..da har de liksom bestemt seg for deg og er mere villig til å forhandle.. om du kommer med et krav allerede i første intervju kanskje de syns det er for høyt og ikke ser objektivt på saken og heller tar en uten lønnskrav...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...