Anonym bruker Skrevet 17. juni 2011 #1 Del Skrevet 17. juni 2011 Har en baby på 2 uker som gråter utrøstelig mange timer om dagen...vi prøver så godt vi kan å trøste han men det går ikke. Hver dag som går blir han mer og mer grinete.... Alle sier jo at han har kolikk og at vi må holde ut til han blir 3 mnd. Vi er så desperate at vi vurderer å gi han erstatning nan kanskje..... Noen med liknende erfaring???? Noen som kan gi oss noen råd??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2011 #2 Del Skrevet 17. juni 2011 Se på hva du spiser om du ammer. Drikker du melk og spiser melkeprodukter bør du kutte ut dette, babyers mager er ofte ømfindtlige for disse produktene. Sukkervann til babyen kan hjelpe, kok opp vann med sukker og gi noen ml ved smerte. Bæresjal har fungert for mange, massasje og akupunktur har også en gunstig virkning mot kolikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aomeg Skrevet 17. juni 2011 #3 Del Skrevet 17. juni 2011 redningen vår ble maltekstrakt i melken og minifom. Har ikke særlig husk fra den tiden med gutten som er snart 7 år nå.Men grøsser når jeg tenker tilbake på det.Husker faktisk veldig lite. Be om avlastning og ta imot hjelp. Her snudde det seg raskt ved 3 mnd .Lykke til! Og du vet det sikkert, men hold deg unna løk, brus, melkeprod. osv. En ting til, drit i husarbeid og sov når ungen sover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2011 #4 Del Skrevet 17. juni 2011 GI HAN NAN!! Jeg stresset så grusomt med den ammingen! Jenta mi skreik i 3 måneder før jeg begynte med NAN, og siden den gang har hun vært en solstråle. Angrer meg hver bidige dag fordi jeg stresset sånn med den ammingen! Hadde jeg bare begynt med NAN før, så hadde jeg hatt en baby som sover og spiser (slik de skal gjøre). Trodde hun hadde kolikk, men hun fikk "bare" for lite mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2011 #5 Del Skrevet 17. juni 2011 Det er vanskelig for oss å vite hva det kan skyldes ut fra det lille du skriver her. Det kan være noe du spiser. Hva det evt er må du bare prøve deg frem på. Jeg hadde en periode med min yngste hvor jeg spiste omtrent bare brødskiver med skinke, for han hadde så mye vondt i magen og jeg ville være sikker på at det ikke var pga noe jeg spiste. Det hjalp ingenting og plutslelig så gikk magevondten over uten at jeg endret "menyen" min noe mer. Løk (alt fra rå løk til løkpulver i posesauser og potetgull), melk, kullsyre og sterk mat er vel noen av de vanligste tingene de kan reagere på. Hvis ikke dere allerede har gjort det, bør dere dra på helsestasjonen å få veid henne for å se om hun legger på seg nok. Hvis hun legger godt på seg, så er det lite sannsynlig at det hjelper å gi henne nan, men dere kan jo uansett forsøke. Hvis du har nok melk, så vil hun ikke drikke noe særlig og hun blir ikke noe roligere. Hvis du i utgangspunktet ønsker å fullamme er det selvfølgelig viktig at du legger henne til ofte, innimellom kan det være behov for at du ammer hver 1-2time for at produksjonen skal øke nok. Hvis du uansett ikke produserer nok, så er det ikke noen katastrofe om du gir nan i tillegg, barn vokser opp fint på det også og en kombinasjon av mm og mme er ikke noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2011 #6 Del Skrevet 17. juni 2011 Har du vært hos kiropraktor? Det var redningen for oss. Vi mistenkte kolikk, men han hadde en vridning i nakken som var kommet under fødselen. 3 ganger hos kiropraktor så hadde vi en helt ny baby. Kiropraktor kan også hjelpe dere hvis det er kolikk. Absolutt anbefale det. Fikk time samme dagen jeg ringte. Masse lykke til, vet hvor slitsomt det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2011 #7 Del Skrevet 17. juni 2011 I tillegg til alle de andre gode rådene du har fått her, så ville jeg ha bestilt meg en time til manuellterapeut eller kiropraktor. Det er veldig vanlig at "kolikk" babyer har låsninger i nakke og rygg pga fødselen, og at dette gir typiske kolikksymptomer. En manuellterapeut er gratis for barn og du trenger ingen henvisning Om han finner noen låsninger og får løsnet disse lover jeg deg at du får en ny baby. Siden det ikke koster deg en krone hadde jeg tatt turen, i alle fall for å utelukke at det er derfor babyen din gråter. http://www.manuellterapi.no/default.aspx?sid=85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2011 #8 Del Skrevet 17. juni 2011 For at det kan være kolikk må han gråte mer enn 3 timer 3 ganger i uka, og over 3 uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2011 #9 Del Skrevet 17. juni 2011 Hi her Takk for all e svar... Babyen har lagt godt på seg, dvs 680 gr siden fødselen, da tror jeg at han blir mett og at jeg har nok melk... Derfor er det litt vanskelig for meg å bestemme meg helt for å gi Nan... Men skal prøve kiropraktor, som noen anbefalte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2011 #10 Del Skrevet 17. juni 2011 Flere tips ;-) Har duttrapp? Gå opp og ned med ham i armene, eller i bæresjal. Jeg hadde bæresjal, og det har vært verd sin vekt i gull! Opp og ned trappa, og dype knebøy. Merkelig, men sant! Dype knebøy skal man ikke kimse av for å få arvingen til å sovne. Slitsomt, men virkningsfullt ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå