Gå til innhold

Å kalle gutten for Anakin..?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva tror dere om det?

Samboeren som har lyst til det...

Jeg tenker at alle forbinder navnet bare med star wars, og at det blir litt sært å bruke det som navn på en norsk gutt.

Til tross for at jeg egentlig syns at navnet i seg selv er fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ÅÅÅÅ jeg elsker ideen! hvorfor ikke! det er nusselig :D men ikke kall han han solo da, det blir merkelig men Anakin! fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha.... Anakin Skywalker....... Ja, jeg kjenner godt til Starwars(tidlig fan på 70/80-tallet). Hvorfor ikke Luke, som var den snille? Eller R2D2, eller noe?

 

Ikke Anakin, vær så snill.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en del som svarer "Jedi" når de blir spurt om sin religion. Så hvorfor ikke velge navn fra Star Wars og et symbol derfra til gravsteinen sin?

Neida, for meg passer det ikke å gjøre det slik.

 

Hvor gammel var du forresten da du skjønte at Star Wars betyr stjernekriger? Tror jeg faktisk var nokså gammel før det gikk opp for meg at det ikke bare var "starvars" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel strengt tatt ikke værre enn Ayla, Hermine, Arwen, Samvis, Eowyn eller Nemo for den saks skyld.

 

Faktisk litt kult når jeg smaker på det. Og tipper det kommer til å være eldstemanns første forslag dersom den jeg har i magen blir gutt. Om det ikke blir Harry da :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

beklager men hva er det med star wars og sagaen om isfolket navn?? Hva blir det neste, ringenes herre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går allerede flere små Arwen og Eowyn rundt om i landets barnehager, så at ringenes herre står for tur, er en litt sen predikasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det var tøft jeg! Hvorfor ikke! Er vel samme hvor du finner et navn bare det er et navn du liker og som ikke blir en belastning for ungen!

 

Men hvordan sier du det uttaler du det? Bare lurer:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke til star wars, men synes navnet var veldig kult.. Bedre enn Arwen og Caspian, ihvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bedre å kalle ungen for Anakins siste navn? Darth Wader er jo MYYYYYE kulere LIZM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint :-))

 

Og er jo ikke alle som kjenner til StarWars da så den koblingen er det jo ikke alle som gjør :-) Jeg synes navnet er helt nydelig jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anakin står på vår liste også, men her var det min ide, jeg syntes det er kult og spesielt :) Men der står nå mange andre navn også, så får se hva det blir til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Jesus da? Stadig aktuelt...Da kan poden rusle barbeint rundt i kjortel, du trenger ikke tenke så mye på klesvask. Og du slipper bryderiet med evig etterspørsel etter sånne lasersverd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uttaler det som på engelsk, bare på norsk - hvis du skjønner hva jeg mener... Med mer tydelig a-uttale og med trykket på første a'en.

Ana-kin. Og med en n-uttale som er midt mellom enkel og dobbel konsonant på en måte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...